تاریخ: ۷:۰۷ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
توصیه‌های پلیس راه لرستان برای زائرین اربعین

رییس پلیس راه لرستان گفت: کسانی که به عنوان راننده هدایت وسیله نقلیه را عهده دار می شوند، برابر قانون، باید تمام حواس خود را برای رانندگی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سرهنگ محمدزارعی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: راننده یک تکلیف بیشتر ندارد و آن هم رانندگی است.

وی افزود: کسانی که در حین رانندگی بخواهند پاسخگوی تلفن همراه باشند، با سرنشینان گفت وگو کنند و بخورند یا بنوشند، تمرکزشان را از دست می دهند و زمینه حوادث و تصادفات را فراهم می آورند زیرا بخشی از ذهن درگیر کاری غیر از رانندگی است و معمولا این دست از افراد تصادف می کنند.

رئیس پلیس راه استان لرستان تصریح کرد: کلیدی ترین نکته برای رانندگان در سفرهای اربعین آن است کاری کنند که هیچ چیزی حواس آنها را بر هم نزند و توجه به جلو در حین رانندگی مهمترین اصل است و از هر کاری که توجه آنها را کم می کند، خودداری کنند.

وی به صحبت با تلفن همراه و خطرات استفاده از آن در حین رانندگی اشاره کرد و بیان داشت: تلفن همراه به هیچ وجه همراه خوبی در هنگام رانندگی نیست و می تواند موجب تصادف شود.

سرهنگ زارعی از سرعت غیر مجاز گفت و اظهار داشت: بعضی از هموطنان برای اینکه زمان از دست رفته را جبران کنند، از سرعت غیر مجاز استفاده می کنند و طبیعی است کسانی که با سرعت غیر مجاز حرکت می کنند، نمی توانند وسیله نقلیه را به موقع کنترل کنند و با مشکلات بزرگی مواجه می شوند. تصادفاتی که سر منشا آنها سرعت غیر مجاز است، معمولا میزان آسیب ها و شدت جراحات چند برابر می شود و غیر قابل جبران است.

وی از سبقت های غیر مجاز به عنوان عاملی در تصادفات مرگ بار یاد کرد و گفت: برخی رانندگان در جاده ها در محل هایی مبادرت به سبقت می کنند که بر اساس خط کشی یا تابلوها، غیرمجاز است. همچنین ممکن است در مسیر پیچ و یا سربالایی وجود داشته باشد که راننده دید ندارد و به همین دلیل در این مکان ها نیز سبقت غیرمجاز است. بنابراین برای اینکه امنیت خود و سرنشینان را حفظ کنند، تمام تلاش شان بر این باشد که قوانین را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان لرستان در ادامه به پیاده روی اربعین و حرکت در کنار جاده ها توسط زائرین اشاره و بیان کرد: نخستین انتظاری که از عزیزان داریم، آن است که حتما شب را برای پیاده وری انتخاب نکنند زیرا میزان دید رانندگان پایین است بخصوص آنکه لباس های زائران در این ایام معمولا تیره است.

وی تاکید کرد: کسانی که پیاده روی می کنند حتما در روز حرکت کنند و اگر در کنار جاده حرکت می کنند سعی کنند در صورت امکان، مسیری را انتخاب کنند که در جهت مخالف حرکت خودروها باشد زیرا عزیزان حرکت خودروها را مشاهده می کنند.

سرهنگ زارعی در توصیه ای دیگر به زائرانی که پیاده حرکت می کنند، گفت: اگر در کنار جاده به مسیر خود ادامه می دهند به حاشیه جاده ها که معمولا خارج از آسفالت است بروند. اگر به صورت گروهی حرکت می کنند نفر اول و آخر یک وسیله روشنی در دست شان باشد تا وجود و حضور آنها را برای رانندگان عبوری اعلام کند.

وی افزود: زائران اگر می خواهند استراحت کوتاهی انجام دهند، در یک مکان امن باشد، زیرا مشاهد شده است افراد در همان کنار جاده اقدام به استراحت می کنند که بسیار خطرناک است زیرا احتمال برخورد با خودروهای عبوری وجود دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید