تاریخ: ۱۳:۵۴ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک نیازمند ساماندهی اطراف آن است

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: پیگیر ثبت جهانی قلعه تاریخی فلک‌الافلاک هستیم و این معماری عظیم و خاص می‌طلبد یک‌سری شاخص‌های مورد نیاز یونسکو خصوصا ساماندهی اطراف آن به منظور مشمولیت آن در فهرست آثار جهانی، مورد توجه مسئولین استانی قرار بگیرد‌.

به‌گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عزت‌الله ضرغامی امروز در بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد تشریح کرد: جایگاه قلعه فلک‌الافلاک جز رده‌های اول ثبت جهانی است البته ثبت جهانی شدن آن یک سری ویژگی‌ها و استانداردهایی از لحاظ یونسکو می‌طلبد که در بازدید امروز هم متوجه شدیم این معماری خاص و منحصربه فرد شایسته است مانند نگینی به درستی دیده شود و باید حتما ساز‌ه‌های اطراف آن ساماندهی شود.

او ادامه داد: البته بخش‌هایی از این قلعه تاریخی فرهنگی در اختیار نیروهای مسلح قرار داشت که جلسات متعددی برگزار شد و گفتگوهایی صورت گرفت و اخیرا با زحمات مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان مقرر شد، در آینده‌ای نزدیک امکاناتی که در اختیار نیروی مسلح قرار داشته است به اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان واگذار شود‌.

مهندس ضرغامی بیان کرد: شایسته است جوری که درخور شان تاریخی و‌ معماری قلعه زیبای فلک‌الافلاک است، تصمیمات گرفته شود و باید با نگاهی زیباشناسی، تاریخی، زیست محیطی و خصوصا این دیدگاه که این بنای تاریخی عظیم متعلق به مردم ایران و جهان است برای ثبت جهانی آن اقدام کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید