گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۳ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
جهت احیا باغات قدیم، لرستان به ۵۵۰ هزار اصله نهال نیاز دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: جهت کاشت نهال در اراضی شیبدار، احداث باغات جدید و احیاء باغات قدیم حدود ۵۵۰ هزار اصله نهال مورد نیاز است که از این مقدار ۱۱۵ هزار اصله از طریق تولیدکنندگان داخل استان و مابقی توسط تولیدکنندگان مجوز دار خارج از استان تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ویدیو کنفرانس با دکتر کاوند معاون نهال مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور با اعلام این خبر گفت تهیه نهال مورد نیاز استان لرستان از نهالستان های دارای مجوز استان و خارج از استان تحت نظارت کامل اعضای کمیته فنی نهال استان انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به استقبال باغداران از گونه‌های خشکبار شامل گردو، بادام، پسته، پکان و…برنامه ریزی استان به شکلی است که نهال این گونه ها توسط تولیدکنندگان مجوزدار به اندازه کافی تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت نظر به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان لرستان دریافت مجوز تولید نشاء گیاهان دارویی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

در پایان دکتر کاوند در خصوص صدور مجوز های لازم به متقاضیان تولید نهال و نشاء گیاهان دارویی و آموزش تولید کنندگان و باغداران پایه های رویشی توسط مدرسان مجرب قول مساعدت لازم را داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید