تاریخ: ۲۱:۰۰ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
حال پاکبان غرق شده در کانال شصت‌متری خوب است

شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد در خصوص کلیپ منتشره غرق شدن یک پاکبان در خیابان شصت‌متری خرم‌آباد خبر داد: یکی از پاکبانان شهرداری به دلیل کم‌تجربگی در امر تنظیف دچار لیزخوردگی شد و در این کانال غرق و گرفتار شد که خوشبختانه با کمک مردم و آتش‌نشانی نجات پیدا کرد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر محمد فتحی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار سنگ نوشته ادامه داد: خوشبختانه حال این پاکبان خوب است و آسیب در حد کوفتگی و زخم سطحی بوده است.

فتحی بیرانوند افزود: این حادثه ساعت ۴ عصر امروز در محل کانال خیابان شصت‌متری خرم‌آباد به سمت تقاطع ناصرخسرو رخ داد که با تلاش به موقع یکی دیگر از پاکبانان باتجربه، مردم و آتش‌نشانی شکر خدا ختم به خیر شد.

وی در باب علت این حادثه تشریح کرد: با شروع هر بارش مسلما سطح آب کانالها بالا می‌آید و روانآب بالادست به سمت پایین شدت می‌گیرد که پاکبان مذکور در حین تنظیف در عرض کانال دچار لیزخوردگی شده و به درون آب پرتاب می‌شود. شدت رواناب به حدی ست که قابل کنترل نیست و با حرکت جهادی یک پاکبان باتجربه دیگر که سریعا به داخل کانال می‌‌پرد و خود را سد راه وی می‌کند از غرق شدنش جلوگیری می‌کند.
حدود ۴۰ دقیقه تلاش و تقلای این پاکبان ادامه دارد زیرا پای پاکبان غرق شده میان سازه‌های زیر کانال گیر کرده و امکان رهایی و نجات او توسط مردم وجود ندارد تا زمانی که آتش‌نشانی وارد صحنه می‌شود و مجبور به تخریب دیواره کانال می‌شوند و خوشبختانه شخص بدون آسیب جدی‌ نجات پیدا می‌کند.

شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد در پایان گفت: توصیه ما به شهروندان عزیز این است کمک حال پاکبانان شریف و زحمتکش ما باشند و هر شهروند بداند با نریختن زباله در جداول به کاهش زحمات این قشر عزیز، پیشگیری از خطر انسداد روانابها و در نهایت زیبایی شهر کمک می‌کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید