گروه: خبر
تاریخ: ۱۵:۱۴ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
حدنگاری و گرفتن سند کاداستر یکی از مطالبات مهم دادگستری است

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خرم آباد گفت: حدنگاری و گرفتن سند کاداستر یکی از خواسته ها و مطالبات مهم دادگستری است که بایستی در آن تسریع شده و هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست و در این راستا نیاز است که بخش های مختلف هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سعید سهواری ضمن تاکید بر اینکه انشاالله قدم های خوبی را در راستای خدمت گذاری به مردم برداریم، گفت: خدمتگزاری به مردم صورت نمی‌گیرد مگر اینکه بین مجموعه ما و سایر مجموعه ها یک تعامل سازنده و در حدود قانونی صورت بگیرد.

شهواری ضمن تاکید بر این نکته که خودم را موظف به حمایت های قانونی از شهرداری می دانم، بیان کرد: حد نگاری و گرفتن سند کاداستر یکی از خواسته ها و مطالبات مهم دادگستری است که بایستی در آن تسریع شده و هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست و در این راستا نیاز است که بخش های مختلف هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان ساخت و سازهای غیر مجاز را مختص به همه جا دانست و گفت: در بحث ساخت و ساز غیرمجاز از سوی مدیران شهرداری باید اراده جدی وجود داشته باشد و یک پلیس قوی ساختمانی در شهر راه اندازی شود.

شهواری افزود: معضل سد معبر توسط یک قشر ضعیف از جامعه که مشکلات مالی و نیز عدم شغل دارند به وجود می آید و ما بایستی ابتدا جا مکان و زیرساخت لازم را برای این افراد فراهم کنیم و سپس اقدام به رفع سدمعبر نماییم و برای این کار راهکار لازم است و همچنین بایستی در این مورد هماهنگی و تعامل لازم بین همه دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه دو شعبه ویژه رسیدگی به دعاوی شهرداری در دادگستری استان فعال میباشد، بیان کرد: خط قرمز ما رانت تبعیض و فساد است و با زمینه سازان جرم برخورد جدی و بدون اغماض انجام خواهیم داد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان ضمن اشاره به این موضوع که عدم پارکینگ در شهر خرم آباد یک معضل است و بایستی برای آن برنامه ریزی شود، ابراز داشت: شهرداری بایستی در بحث ماده صد به خوبی دقت کند و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در کمیسیون ماده صد بایستی به تکلیف قانونی خود در این رابطه عمل کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید