تاریخ: ۲۲:۱۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
خبرهای خوش وزارت نیرو برای پروژه‌های سدسازی لرستان

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: پروژه‌های سدهای لرستان همچون مخملکوه، آبسرده، کمندان و .. شرایط خوبی پیدا کردند، به نحوی که برخی‌ها امسال افتتاح و بخش عمده‌ای نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد جوانبخت در حاشیه بازدید از سدهای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماده ۲۳ مجوزی است که توجیهات و کاربرگ‌های لازم برای احداث یک پروژه تهیه می‌شود و سازمان برنامه مجوز لازم را برای ردیف اعتباری آن صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر احجام در سد معشوره، ماده ۲۳ این پروژه باید تجدید می‌شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه کارهای لازم برای اخذ ماده ۲۳ سد معشوره گرفته شده، افزود: به نظر می‌رسد حداکثر تا یک ماه آینده این پروژه در سازمان برنامه بودجه به سرانجام برسد.

جوانبخت افزود: پروژه‌های سدهای لرستان همچون مخملکوه، آبسرده، کمندان و .. شرایط خوبی پیدا کردند، به نحوی که برخی‌ها امسال افتتاح و بخش عمده‌ای نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهند رسید.

گفتنی است عملیات ساخت سد معشوره به منظور تامین آب آشامیدنی صنعت، کشاورزی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌های مخرب رودخانه کشکان از سال ۹۱ شروع شده و در صورت افتتاح ۵ شهرستان از مزیت‌های اقتصادی آن بهره‌مند خواهند شد.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید