دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان:
تاریخ: ۱۱:۴۳ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
خرده‌فروشان با بازگشت مجدد به چرخه مواد مخدر خانواده‌ها را به نابودی می‌کشانند / کنترل اعتیاد در لرستان نیازمند همتی فراگیر است

صبح امروز نشست صمیمی سازمانهای رسانه‌ای مردم نهاد استان لرستان با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، در این نشست محمود آشناگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان ظرفیت رسانه در بهبود عملکرد سمن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را درخور تحسین عنوان کرد و بیان کرد: طبق شعار هفته مبارزه با اعتیاد که صرفا یک هفته نیست و در تمام ایام رسالت ما مبارزه با معضل اعتیاد است، باید حقایق را درباره اعتیاد به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم و سازمانهای مردم‌نهاد ما در این راستا همکاری قابل توجهی با شورا دارند افسوس که اعتبار کلانی به جهت اجرای طرح‌های این ظرفیتهای مردمی وجود ندارد و اکثر ادارات نیز همکاری و حمایت مالی چندانی از آنها ندارند.

آشناگر تصریح کرد: منکر ازیاد معتادین متجاهر و زباله‌گردها در سطح شهر نیستیم و این پدیده اسف‌بار گواه افزایش اعتیاد و مصرف مواد مخدر است که نیازمند هماهنگی و همکاری مضاعف سایر دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های متولی است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد پدیده‌ای چند وجهی است، عنوان کرد: وجود معتادان، زباله‌گردها و متکدیان معتاد در گوشه‌های شهر اصلا برآزنده جامعه نیست و این پدیده خانمانسوز کنترل نخواهد شد مگر با پای کار آمدن تک تک ادارات و ایجاد حس و مسئولیت اجتماعی در افراد و فقط در این صورت می‌توان به جنگ با اعتیاد رفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در ادامه گزارش عملکردی از سه ماهه اخیر سال ۱۴۰۰ را بیان کرد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش اعتیاد در سطح استان بوده‌ایم و بیداری بیشتر مردم و نهاد‌های اجرایی را می‌طلبد تا بیش از این شاهد یک رخداد ویرانگر نباشیم.

محمود آشناگر خاطرنشان کرد: البته نیروی انتظامی لرستان در راستای مبارزه با قاچاقچیان و کشفیات مواد مخدر بسیار قوی عمل کرده و با وجود اینکه لرستان استانی گذرگاه است و تولید مواد مخدر در داخل آن شکل نمی‌گیرد اما استان ما در به دام انداختن قاچاقیان و کشفیات مواد مخدر همیشه هوشیار و پیشرو است.

آشناگر با اشاره به وجود بیماری کرونا و محدودیت فضا و خطر سلامت جانی تاکید کرد: مراکز ماده۱۶ و کمپهای ما توانایی ترک معتادین را دارند اما خطر ویروس کرونا دست آنها را بسته نگه می‌دارد و در ابن شرایط ظرفیت پذیرش زیادی ندارند.

وی تصریح کرد: در خصوص سامان‌‌دهی معتادان بزرگترین مشکل ما وجود خرده‌فروشان هستند که همچنان در حال فعالیت و زندگی هستند و بار هر خرده جرایمی دستگیر شده و مجددا آزاد شده و به تدریج زندگی افراد را به آتش می‌کشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خرده‌فروشان را عامل اصلی افزایش اعتیاد عنوان کرد که در مقابل تخلفشان جزای کوتاه‌مدت و سهلی وجود دارد و همواره شاهدیم که دوباره و دوباره به چرخه شوم مواد مخدر بازمی‌گردند و خانواده‌ها را به نابودی می‌کشانند‌.

لازم به ذکر است: در پایان این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به همراه مسئول توسعه مشارکت‌های مردمی در این شورا از شماری از خبرنگاران فعال در راستای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با اهدا لوح سپاس تجلیل کردند.




بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید