معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۰۵ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
درختان ریه‌های تنفسی زمین هستند / فرهنگ درختکاری باید همگانی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به نقش تأثیرگذار همراهی مردم در صیانت از منابع طبیعی، گفت: رسانه‎‌ها در تقویت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به ایفای نقش بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، صبح امروز ۱۵ اسفند ماه ، مراسم روز درختکاری با حضور دکتر فرهاد زیویار استاندار لرستان، دکتر بهرام ستاری دستنایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری ، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان ، برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه و خبرنگاران و علاقمندان به حوزه طبیعت در نهالستان بام لرستان برگزار شد.

بهرام ستاری‌دستنایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، در مراسم درختکاری و آغار برنامه‌های هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: منابع طبیعی نعمت خدادادی و سرمایه ملی است که در توسعه پایدار هر کشوری اثر دارد.

وی با بیان اینکه صیانت و حراست از منابع طبیعی، امری همگانی است بر لزوم همراهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: متأسفانه درصد بالایی از تخریب منابع طبیعی توسط عامل انسانی صورت می‌گیرد.

ستاری با مهم شمردن نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی صیانت از منابع طبیعی، افزود: رسانه‎‌ها در تقویت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به ایفای نقش پرداخته و بخشی از فعالیت‌های خود را بر پایه آموزش‎های پیشگیرانه با هدف جلوگیری از تخریب منابع طبیعی متمرکز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره با جایگاه ویژه درختکاری در آیات و روایات دینی کاشت درخت را امری خداپسندانه و نیکو برشمرد و افزود: درختان به مانند ریه‌های تنفسی زمین، تلطیف کننده و پاک‌کننده هوا هستند و چه نیکوست اگر فرهنگ درختکاری همگانی شود.

وی حفاظت از منابع طبیعی را مستلزم همکاری بین بخشی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی دانست و با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی فعال در حوزه منابع طبیعی، اضافه کرد: در حفاظت از منابع طبیعی نباید فقط به امکانات محدود منابع طبیعی بسنده کرد بلکه این مهم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها را می‌طلبد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید