تاریخ: ۲۱:۵۰ :: ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
دهن کجی شهروندان و بی توجهی مسوولان/ اینجا خبری از تعطیلی نیست

این روزها شیوع «کرونا ویروس» به اوج خود رسیده و با توجه به شرایط موجود تنها راه برون رفت از این شرایط بحرانی قطع زنجیره انتقال است.

پایگاه خبری سنگ نوشته، گزارش- ستاد مبارزه با کرونا در لرستان که استاندار ریاست آن را بر عهده دارد با آگاهی از این موضوع تصمیم گرفت از ۲۵ اسفند بازار ۵ شهر در معرض کرونا در لرستان را تعطیل کند تا با کاهش رفت و آمدها در شهرها، شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

اکنون دو روز از بازه‌ای که می‌بایست بازارها تعطیل شود می‌گذرد اما با نگاهی به وضعیت برخی شهرهای لرستان و به ویژه خرم‌آباد، نشانی از تعطیلی بازار دیده نمی‌شود و خیابان‌های انقلاب‌، مطهری، امام و چند خیابان دیگر شاهد فعالیت پر شور اصناف و حضور ‌‌شهروندان هستیم.

گویا تا کنون مصوبه تعطیلی بازار فقط توانسته برخی پاساژها را به تعطیلی بکشاند. بسیاری از مغازه‌ دارهای سطح شهر خرم‌آباد که خود بیش از دیگران در معرض کرونا قرار دارند، نسبت به هشدارهای داده شده مسوولان مبنی بر پلمب واحدهایی که در این شرایط به فعالیت ادامه دهند، بی‌توجه بوده و کسب درآمد را بر سلامت ترجیح داده‌اند.

در شرایطی که مسوولان نتوانسته‌اند مصوبه بسیار مهم مبارزه با کرونا در تعطیل کردن بازار را به خوبی اجرا کنند و در این زمینه اقتدار لازم را نشان نداده‌اند، بسیاری از شهروندان نیز کرونا را به سخره گرفته و بدون توجه به نکات بهداشتی که برای سلامت خودشان مطرح می‌شود به دنبال خرید شب عید هستند.

کرونا نشان داده است پیر و جوان و غنی و فقیر نمی‌شناسد و ممکن است برای هر عضوی از جامعه خطر آفرین باشد اما متاسفانه برخی از شهروندان نسبت به آن بی‌توجه بوده و با کم اهمیت شمردن تمام نکات مطرح شده پازل دهن کجی به کرونا را تکمیل کرده و برای خرید روانه بازار می‌شوند.

در این شرایط که تنها راه رهایی از دست ویروس منحوس کرونا قطع زنجیره انتقال و توجه به نکات بهداشتی است انتظار می‌رود استاندار لرستان در راس شورای تامین نسبت به تعطیلی بازار و جلوگیری از تجمعات، عملکرد قاطع‌تر و بهتری داشته باشد چرا که ادامه این روند سلامت همه مردم لرستان را به خطر انداخته و هر روزی که بر زمان قطع ارتباط با کرونا اضافه شود شاهد تبعات منفی و خسارات بیشتری بر جامعه در ابعاد مختلف خواهیم بود.

گزارش: سعید سرشار

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید