تاریخ: ۱۰:۳۸ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
دوره آشنایی با قوانین مناطق ویژه اقتصادی در ازنا

دوره آشنایی با قوانین مناطق ویژه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از برگزاری دوره آموزشی با هدف آشنایی مخاطبین با قوانین مناطق ویژه و مزیت های مناطق ویژه اقتصادی خبر داد.

بختیار رازانی گفت: طبق این قانون ورود کالا از این مناطق به داخل کشور تابع قوانین صادرات و واردات خواهد بود، اما این واردات نیز برخوردار از معافیت های مالیاتی متناسب با ارزش افزوده ای است که در محصول ایجاد شده است.

رازانی اظهار داشت: در حقیقت منطقه ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی مشخص در مبادی ورودی مرزی یا داخل کشور را شامل می شود که بمنظور جذب سرمایه گذاری هایی خارجی و داخلی و نیز ایجاد عرصه فعالیت های تجاری و تولیدی در راستای توسعه صادرات و ارائه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد شده است و قوانین تجاری حاکم بر این مناطق در مقایسه با سایر نقاط کشور از محدویت کمتری برخوردار است.

وی ادامه داد: از جمله مزیت های مناطق ویژه اقتصادی می توان به صدور مجوز ساخت و ساز بصورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود تجهیزات و ماشین آلات و ابزار خط تولید بدون پرداخت عوارض گمرکی، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده ، پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده اشاره کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید