یک کارآفرین لرستانی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۵ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
دولت از کارآفرینان برای رفع مشکلات کمک بگیرد

محمد ناظری در گفتگو با پایگاه خبری سنگ نوشته اظهار کرد: با توجه به گسترش نفرات تحصیل کرده، عدم وجود شغل های دولتی و توانایی افراد در ایجاد شغل برای خود، کارآفرینان نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت و به کارگیری جوانان بیکار جامعه داشته و کمک حال دولت هستند.

    به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وی با اشاره به مشکلات پیش روی کارآفرینان ادامه داد: قوانین نامناسب موجود در کشور عمده ترین موانع پیش روی کارآفرینان هستند. این قوانین شامل بیمه،، مالیات، قراردادها و عدم همکاری های مناسب بین کارآفرینان و بخش های دولتی است.

    ناظری ادامه داد: برگزاری جلسات متعدد با کارآفرینان و تشخیص مشکلات اساسی و وضع قوانین جدید به نفع کارآفرینان جهت تشویق هر چه بیشتر آنها شرایط مناسبی برای کارآفرینی و ورود جوانان به این مسیر فراهم می آورد.

    این کارآفرین لرستانی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان جهاد دانشگاهی لرستان در راستای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و حمایت از صاحبان ایده قدم‌های خوبی برداشته است، یادآور شد: نیاز است که دستگاه هایی به عنوان تسهیل گر به رفع موانع کارآفرینی استان و کشور بپردازند.

    وی با اشاره به مهمترین فرصت های کارآفرینی در استان لرستان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم شناخت کافی از ظرفیت‌های استان ها و کشور و ارائه نشدن راهکارها و فرصت‌ها در اکثر مواقع ممکن است کارآفرینان در ایجاد نوع کار و هدف دچار اشتباه شوند. فرصت های کارآفرینی بسیاری در استان کشور وجود داشته که باید ابتدا با تشکیل کارگروه‌هایی نسبت به شناخت و معرفی آنها اقدام شده و افرادی با روحیه کار آفرینی نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.

    ناظری با بیان اینکه به جوانان توصیه می‌شود با تحقیق و تفکر و مشورت با افراد توانمند وارد حوزه کارآفرینی می شوند، یادآور شد: باید تمام جوانب کار از ابتدا تا انتها بررسی شود و با استفاده از ظرفیت های موجود در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد اقدام به کارآفرینی و ایجاد ارزش شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید