گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۴۸ :: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فعالیت مجدد کارخانه بازیافت خرم آباد تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: کارخانه بازیافت شهر که به دلیل پاره ای مشکلات غیرفعال شده بود تا پایان سال جاری به چرخه فعالیت بازخواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا ماجدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارخانه سال ۹۵ با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شد که برخی از قطعات آن مستهلک شده بود و در حال تعویض هستند.

وی ادامه داد: در استان لرستان تنها یک کارخانه پردازش و بازیافت پسماند وجود دارد که متعلق به شهر خرم آباد است و با پیگیری های صورت گرفته و واگذاری آن به بخش خصوصی در حال رفع نواقص برای فعالیت مجدد می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه ماهیانه بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه تنظیف شهر خرم آباد است، ادامه داد: این کارخانه روزانه در یک نوبت کاری ۲۵۰ تن زباله تر و خشک را جداسازی می کند که پس از راه اندازی آن، در فاز دوم به دنبال جذب سرمایه گذار برای تبدیل زباله های تر به کود(کمپوست) هستیم.

ماجدی یادآور شد: این عمل یکی از قدیمی ترین روش های بازیافت است که در این روش مواد خوراکی و زباله‌ها پس از طی مراحلی به عنوان کود در کشاورزی مصرف می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر زباله های شهرستان خرم آباد با دهیاری های آن در سایت دفع پسماند منطقه کمالوند دفع می شوند که روزانه حدود ۴۰۰ تن پسماند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد با بیان اینکه سرانه تولید زباله در خرم آباد حدود ۷۵۰ تا ۹۰۰ گرم در روز است، عنوان کرد: در کشور نیز میزان سرانه تولید زباله رقمی در همین حدود است اما در مناطق مرفه شهر تهران این میزان به ۲ کیلوگرم هم می رسد.

ماجدی یادآور شد: در حال حاضر ۴۵۰ نفر نیرو با ۵۰ دستگاه ماشین آلات کار جمع آوری زباله های شهر خرم آباد را انجام می دهند و سه هزار سطل زباله فلزی نیز در مناطق مختلف شهر نصب شده که حدود ۲۰ درصد آنها معیوب است و با دستگاهی که شهرداری خریداری کرده در حال تولید سطل های جدید و تعویض آنها با دستگاه های معیوب هستیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۸۰ میلیون ریال برای تولید هر سطل توسط شهرداری هزینه می شود اضافه کرد: متاسفانه با اینکه بارها به شهروندان یادآوری شده راس ساعت ۲۱ نسبت به بیرون گذاشتن زباله ها اقدام نمایند اما بسیاری از خانوارها این امر را نادیده گرفته و در هر ساعتی از روز این کار را انجام می دهند که سبب آلودگی شهری می شود.

شهر خرم آباد بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید