گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۴۰ :: ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
راهپیمایی ۱۳ آبان در لرستان/ امروز همه ایستادگی و اسکتبارستیزی را فریاد زدند

امروز از همان لحظات آغازین شروع راهپیمایی مشاهدات حکایت از حضوری پرشور داشت که پشتوانه آن اتفاق نظر در استکبار ستیزی دیرینه ای بود که گذر زمان و توطءه های نوین دشمنان خللی در آن ایجاد نکرده است و همه آمده بودند تا همزمان با سراسر کشور انسجام ملی را به نمایش بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از ایرنا، در لرستان همچون سال های گذشته و بااراده تر از پیش، امروز همه آمدند تا نمایش اقتدار و قدرت ملتی باشد که اسوه ایستادگی و مبارزه با استکبار جهانی است.

امروز همه فریاد ایستادگی و ماندگاری را صدا زدند، همه اقشار در کنار همدیگر قرار گرفته بودند تا همصدا و یکدل فریاد استکبار ستیزی خود را به گوش جهانیان برسانند و در کلام شان و گام هایشان استواری از جنس آگاهی و بصیرت جاری و ساری بود.
شهروندانی با شعوری سیاسی که نشان می‌داد تاریخ معاصر خود را بخوبی می دانند و بر آن واقف هستند تاریخی که به آنها می گوید؛ ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی تنها یک روز یا یک مناسبت ملی نیست،۱۳ آبان هویت انقلابی است که با آرمان های بزرگ استقلال خواهی، عدالت محوری، ظلم ستیزی به پیروزی رسید و پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی شد.
در این خصوص یک استاد دانشگاه که همراه با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امروز حضور یافته بود به خبرنگار ایرنا گفت: در ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است دانشجویان پیرو خط امام با آگاهی و بصیرت تشخیص دادند دشمن اصلی آمریکا است و دانشجویان در آن زمان تشخیص دادند کسی که بیشترین آسیب و بیشترین کینه و دشمنی را با ملت ایران دارد و از دشمنان ایران حمایت می کند آمریکا است.
وی افزود: دانشجویان در آن زمان بصیرت و دشمن شناسی خوبی داشتند و امروز تکلیف همگانی ماست که دشمن شناس باشیم و در دام نقشه های دشمن قرار نگیریم.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان پیرو خط امام ۴۳ سال قبل با تسخیر لانه جاسوسی و با این اقدام خود در واقع چشم فتنه را کور کردند و این حرکت آنها مورد حمایت امام (ره) قرار گرفت چه بسا اگر دانشجویان این کار را نمی کردند انقلاب نوپای ما در آن زمان نمی توانست مسیر خود را بدرستی طی کند.
شهروند دیگری که در راهپیمایی امروز حضور یافته بود ضمن تاکید بر هوشمندی و تاثیر ناپذیری از قدرت محتواسازی رسانه های معاند گفت: ما باید اتحاد و انسجام ملی را پرشکوه تر از قبل به دشمنان این سرزمین نشان دهیم.
مشاهدات و گفت و گو با شهروندان لرستانی که در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال شرکت داشتند نشان از اندیشه فاخر سیاسی و اجتماعی آنها داشت که نشان می داد تاریخ رشادت ها و استکبار ستیزی پیشین خود را خوب بخاطر دارند و بخصوص در شرایط کنونی استوارتر پای اندیشه ها و آرمان های خود ایستاده اند.
مرد میانسالی نیز می گوید: مردم با حضور خود نشان دادند که رویدادهای مهمی که زمینه ساز پیروزی و تداوم انقلاب شده است را فراموش نکرده اند و با هدف اهمیت و معرفی این رویدادها به نسل جوان و نوجوان خود امروز با انگیزه ای محکم تر از قبل به خیابان ها آمده ایم.
این شهروند لرستانی با اشاره به اینکه تقویم تاریخ انقلاب اسلامی نباید به فراموشی سپرده شود، ۱۳ آبان را مظهر مقاومت، ایستادگی و نقطه عطف تاریخی برای ملت آزاده ایران اسلامی در عرصه استکبارستیزی و مبارزه با قدرت‌های بزرگ جهانی عنوان کرد.

۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام است که وجه اشتراک این سه حادثه مهم، استکبارستیزی و مقاومت است.
این سه واقعه بزرگ در طول تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی ایران موجب شده این روز در ادبیات انقلاب یک واژه پر معنا باشد.
هر ساله دانش آموزان،دانشجویان و همه اقشار مردم با راهپیمایی عظیم خود در سراسر کشور این روز جاودان را گرامی می دارند و با عهد و پیمان با آرمان های دانش آموزان آن روز انقلاب میثاقی دو باره می بندند تا هویت ایرانی، استقلال طلبی،نفی سلطه بیگانگان، امنیت و اقتدار حاکمیت مردم حفظ شود.
امسال اما رنگ و بوی ۱۳ آبان حال و هوای بهاری داشت دانش آموزانی که همراه با اقشار مختلف، روز جمعه در کلاس درس نبودند اینبار خانه را به مقصد تکلیف ملی رها کردند تا خالق رنگین کمان زیبایی هویت ملی خود باشند و مشق همبستگی و وطن دوستی را بنویسند.
مشق استقلال خواهی،استکبار ستیزی،انقلابی گری،تمدن سازی و حفظ ارزش های دینی را نوشتند. تا بار دیگر استکبار جهانی در برابر اقتدار و تدبیر مردم ایران شکستی سنگین همانند ۴۳ سال گذشته تجربه نمایند.
مردم لرستان همانند سایر مردم در سراسر کشور امروز و همزمان با روز ۱۳ آبان با حضور اگاهانه و با بصیرت خود در راهپیمایی روز دانش آموز نشان دادند تاریخ انقلاب را خوب به خاطر دارند و در گذر دوران تحت تاثیر نقشه های متنوع دشمن در دوری مردم و نسل جوان و نوجوان از آرمان های انقلابی و اسلامی خود ، قرار نمی گیرند و آمده اند تا مدبرانه بگویند ؛ گوهر مخزن اسرار همان است که بود/ حقه مهر بدان مهر و نشان است که بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید