تاریخ: ۱۹:۴۷ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
رجب ماه خضوع و خشوع در برابر پرودگار

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و حلول ماه رجب، گفت: از پیامبر اسلام (ص) روایت داریم که بهترین هدیه ای که یک مسلمان به مسلمان دیگر اهدا می کند، سخنانی است که بر هدایتش افزوده و او را از هلاکتی که در پیش دارد برهاند.

پایگاه خبری سنگ نوشته، مصاحبه- حجت الاسلام ادیانی در ادامه خصوصیات ماه رجب فرمودند: به ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی می گویند. اول رجب آغاز سلوک سالکان و مومنان است. به ما دستور فرمودند که این ماه را بزرگ بشمارید. بنده به شما سفارش می کنم از این ماه نورانی که آغاز تحول معنوی است، خودتان را از رحمت الهی محروم نکنید. روایت داریم در این ماه رحمت های بی شماری بر بندگان و قلب مومنین جاری می شود ، نعمت هایی که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور افزود:در روایات آمده است که در این ماه مثل ماه رمضان، شیاطین کنار گذاشته می شوند تا اذیت و آزارشان به مومنین نرسد.ماه رجب ماه خضوع و خشوع در برابر پروردگار است.

وی ادامه داد: عزیزان من، از این فرصت استفاده کنید. طبق روایات، برسید به جایی که یاد و ذکرتان جز مشغول به پروردگار متعال نباشد. اگر این بشود، دنیا و آخرت ما را خودش به دست می گیرد. به ماه رجب «شهر الله الأصم» هم می گویند: چرا که خداوند می فرماید هر گاه خواستم عذابی نازل کنم، ملاحظه مومنین و رجبیون را می کنم. اگر می خواهید چشم دلتان باز شود، آغازش ماه رجب است.

حجت الاسلام ادیانی در پایان سخنان خود گفت: اگر می خواهید درِ رحمت خدا به روی شما باز شود، دل مومنین را شاد کنید و به خلق خدا خدمت کنید، روایت شده: اگر کسی گره از کار مومنی باز کند و دل مومنی را شاد کند، خداوند فرشته ای را برای او خلق کرده و در خدمت او تا روز قیامت می گذارد، آن فرشته، فرشته لطف است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید