تاریخ: ۱۶:۳۶ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
خدمات‌رسانی اصناف و بازاریان لرستان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت/ ۲۵ درصد بازاریان و اصناف استان عضو بسیج هستند

مسوول بسیج اصناف و بازاریان لرستان از برگزاری طرح خدمات‌رسانی اصناف و بازاریان لرستان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جمال ابدالی ظهر امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در سطح جامعه و جنگ روانی دشمن سپاه و بسیج می‌خواستند ثابت کنند که بریدن مردم از انقلاب تفکر نادرستی است.

وی ادامه داد: در همین راستا امسال در شهریورماه تصمیم بر این گرفته شد خدمات بسیج در قالب رزمایش سراسری سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد.

مسوول بسیج اصناف و بازاریان لرستان اظهار داشت: سازمان‌های اقشاری بسیج در شهریورماه رزمایش‌های خود را برگزار می‌کنند و در این راستا بسیج اصناف و بازاریان لرستان رزمایش سراسری عاشورایان به‌عنوان خدمات‌رسانی اصناف و بازاریان در قالب طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز اجرایی شده است.

ابدالی در ادامه با اشاره به اینکه در ۹ شهرستان این طرح در حال اجراست، افزود: در این شهرستان‌ها بازاریان به‌دلخواه اعلام کردند با توجه به مشکلات اقتصادی آمادگی داریم برخی از دانش‌آموزانی که نمی‌توانند لوازم مدرسه و حتی تغذیه را تهیه کنند توسط این قشر تحت حمایت قرار گیرند.

وی گفت: بازاریان و اصناف اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها کردند و از سوی دیگر دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی شناسایی شده و این لیست در اختیار اصناف قرار خواهد گرفت تا بازاریان به‌دلخواه خود به آن‌ها کمک کنند.

این مسوول اظهار داشت: در نظر داریم برای کل سال در سطح بازار، مدارس و مساجد این هدایا به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اعطا شود و تاکنون اکثر بازاریان استقبال خوبی را انجام دادند.

مسوول سازمان بسیج اصناف و بازاریان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح کشور تحت پوشش قرار گیرند، افزود: امسال این اقدام منسجم‌تر شده و ادامه دارد و امیدواریم در طول سال این اقدام شایسته انجام شود.

ابدالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پارسال در زلزله کرمانشاه اصناف و بازاریان لرستان ۱.۵ میلیارد تومان به زلزله‌زدگان این استان کمک کرده‌اند.

این مسوول بیان کرد: در اکثر هیات اصناف و بازاریان و بسیجیان حضور بسیار فعالی دارند و هر موقع که به مشکل برخوردیم این قشر پشت بسیج و انقلاب مانده‌اند و این امر همچنان به قوت خود باقی است.

مسوول سازمان بسیج اصناف و بازاریان بیان کرد: در سال جاری با کمک متخصصان اتاق اصناف و بسیج کسانی که ۶۰ تا ۷۰ درصد کالای ایرانی را عرضه می‌کردند شناسایی شده و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

ابدالی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در حوزه مبارزه با احتکار انجام شده است، افزود: تلاش بسیار زیادی برای جلوگیری از احتکار توسط این سازمان صورت گرفته و خوشبختانه موفقیت‌های مناسبی نیز به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارائه خدمات مختلف به بسیجیان گفت: اکنون تلاش زیادی برای ارائه خدمات مطلوب در حوزه‌های مختلف به بسیجیان، اصناف و بازاریان انجام شده که نمونه بارز آن را باید وجود وکیل رایگان در هنگام بروز مشکلات دانست.

مسوول سازمان بسیج اصناف و بازاریان لرستان در ادامه اظهار داشت: اکنون از بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی در استان ۲۵ درصد بازاریان و اصناف استان عضو بسیج هستند./ اقتصاد ایران

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید