گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
رسانه‌ها باید با جریان سازی اخبار واقعی توطئه رسانه‌های معاند را خنثی کنند/  برای محتواسازی در موزه دفاع مقدس نیازمند همکاری همگان هستیم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: رسانه ها به عنوان قدرتمندترین ابزار در مسیر جهاد تبیین باید جریان ساز بوده و اخبار واقعی جامعه را به سرعت به اطلاع مردم برسانند تا اختلاف افکنی و توطئه سازی رسانه های بیگانه را خنثی کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز سرهنگ محسن رشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: برنامه های دفاع مقدس از روز ۲۹ شهریور ماه آغاز می شود و در این راستا همایشی با حضور خانواده های معظم شهدا، نقش آفرینان، زنان، فعالان فرهنگی و رسانه ای و پیشکسوتان جهاد مقاومت از گذشته تاکنون راس ساعت هشت صبح چهارشنبه ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه ، گفت و گوی ویژه خبری و غبار روی گلزار شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

رشیدی تاکید کرد: همچنین روز جمعه ۳۱ شهریور ماه نیز به عنوان روز پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح از تمام یگان ها در خرم آباد و بروجرد و رژه موتوری در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سخنران قبل از خطبه های نمازهای جمعه استان فرماندهان سپاه انقلاب اسلامی خواهند بود، گفت: رونمایی از موسیقی باکلام در صدا و سیما و گفت وگوی خبری نیز در جمعه شب انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان افزود: اجرای زنگ مقاومت در مدارس منتخب با عنوان ولایتمداری، جوانان علم و دانش پژوهی با روایتگری در مدارس دخترانه و پسرانه با همکاری بنیاد شهید و نیروهای مسلح انجام خواهد شد و تبریک زنگ انقلاب به رویات یک پیشکسوت و یا خانواده شهید بیان می شود.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: همچنین همایش نقش علم و فناوری در اقتدار ملی، برگزاری نمایشگاه و مسابقه قصه گویی و پخش فیلم و تجلیل از نخبگان علمی راه یافتگان به دانشگاه و برگزاری جشنواره فانوس، دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های دفاع مقدس در لرستان است.

وی یادآور شد: همزمان با هفته دفاع مقدس اجرای سرودها و نواهای بین اللملی در استان به مدت سه روز در سطح استان با حضور هشت کشور برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی و محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی و معاونت عمرانی استانداری اظهار داشت: در این راستا چندین طرح محرومیت زدایی و عمرانی در سطح مناطق محروم استان بهره برداری خواهد شد.

رسیدی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ یادواره ای برای شهدای سرباز برگزار نشده، در هفته دفاع مقدس امسال یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح در سطح استان ساعت ۹ روز سه شنبه چهارم مهرماه برگزار خواهد شد.

وحدت ملی ، بصیرت دشمن شناسی و استکبار ستیزی 

سرهنگ رشیدی گفت: همچنین با شعار “وحدت ملی ، بصیرت دشمن شناسی و استکبار ستیزی ” همایشی برای طلاب و روحانیون استان با عنوان جنگ ترکیبی و دشمن شناسی و استکبار ستیزی و همچنین همایش فرهنگیان و معلمان در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی تازه نشرهای دفاع مقدس افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در لرستان ۳۰ عنوان کتاب رونمایی می شود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: برای انجام محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس به همکاری و کمک همه جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی و حتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیاز داریم.

محسن رشیدی بیست و هفتم شهریور ماه در بازدید اصحاب رسانه از ساختمان باغ موزه دفاع مقدس لرستان، اظهار کرد: ساختمان موزه دفاع مقدس در ۶۵۰۰ متر مربع ایجاد شده و زمین ما ۱۳.۲ هکتار است که در بهترین نقطه شهر خرم‌آباد واقع شده است.

وی ادامه داد: از لحاظ توپوگرافی که به منطقه نگاه می‌کنیم این بخش چون منطقه گردشگری کیو را داریم و اینجا نیز به عنوان یک مرکز فرهنگی با یک اتصال که بین این دو برقرار شود که شهرداری با یک پل مانند پل طبیعت تهران قرار است این کار را برای ما انجام دهد، می‌شود بزرگترین مرکز فرهنگی کشور، چون ما چنین مساحتی را نداریم.

رشیدی تصریح کرد: مساحت باغ موزه دفاع مقدس ۱۳.۲ هکتار است و مجموعه تفریحی کیو نیز بالای ۱۵ هکتار است و اگر تجمیع شوند در کشور بی‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: چنین مجموعه‌ای را در کشور نداریم چراکه ما در این مجموعه دریاچه طبیعی داریم، فضای سبز و دو مجموعه گردشگری و فرهنگی در کنار یکدیگر نداریم و آخرین ورژن موزه‌هایی که در کشور داریم؛ در این مجموعه را داریم.

وی افزود: از لحاظ فنی معماری اسلامی و کلاسیک کار شده و تمام اشکالات موزه‌هایی که از قبل داشتیم این موزه ندارد و هیچ پرتی در این موزه نمی‌توانیم ببینیم.

رشیدی تصریح کرد: ما در یک طبقه از این موزه به مناسبت هشت سال دفاع مقدس هشت گالری داریم که بناست نقش‌آفرینانی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم را در این گالری‌ها داشته باشیم و کسی از قلم نیفتد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: یک گالری خاص داریم که ویژه کار مقام معظم رهبری است و یک گالری دیگر برای امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: در طبقات فوقانی نیز دو گالری جداگانه داریم که دوره‌ای هستند، افتراق موزه دفاع مقدس با موزه مردم شناسی در این است که آن‌ها یک بار چینش انجام می‌دهند ولی اینحا هر سری با توجه به عملیات‌ها و روزشماری که داریم محتویات تغییر می‌کند.

رشیدی بیان کرد: هزینه‌های زیادی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس شده ولی در مقابل عظمتی که مردم ایران و لرستان داشتند هرچه ما هزینه کنیم رقمی برای ما حساب نمی‌ود چون شهدای ما جان خود را کف دستشان گذاشتند، ایثارگری کردند و در هشت سال دفاع مقدس ما مردم لرستان به جز اینکه پشتیبان سه استان بودیم، ۶۵۵۴ شهید را تقدیم انقلاب کردیم و ۴۶ هزار رزمنده داریم که در نوع ودش بی‌نظیر است و از طرفی به عنوان خاکریز دوم دشمن ۱۷۶ بار بمباران شدیم و شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کردیم، یک پنجم از شهدای ما دانش‌آموزان و معلمان هستند که ما در کشور چنین آماری نداریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: وظیفه ما این بود که یک ساختمانی با این عظمت به عنوان موزه دفاع مقدس ساخته و الان به محتوا نیاز داریم، همه افرادی که در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند مجدداً باید پای کار بیایند که بتوانیم موزه را تکمیل کنیم، با یک اداره و دو اداره نمی‌شود، ما اداره‌ای نداریم که در هشت سال دفاع مقدس کاری نکرده باشد اگر همه را تجمیع کرده و اینجا بیاوریم، نسل آینده ما متوجه خواهند شد که جنگ را فقط نیروهای مسلح اداره نکردند.

وی افزود: در دنیا می‌بینیم که نیروهای مسلح جنگ را اداره می کنند اما اگر در هشت ساله دفاع مقدس بسیج مردمی را نداشتیم، مردم نمی‌آمدند، همسران و مادران شهدا همکاری نمی‌کردند در کار جنگ گره می‌افتاد، لذا چون همه نقش‌آفرینی کردند همه مجدداً باید بیایند که بتوانیم این محتوای زیبا را برای نسل آینده بیاوریم که بدانند پدران و پدربزرگانشان چه کردند.

وی اضافه کرد: اگر الان محتواسازی را انجام دهیم امکان‌پذیر است اما اگر الان انجام نشود قطعاً بعداً مورد تحریف قرار می‌گیرد ونسل آینده ما شهدا را به عنوان کشته می‌گویند و این وظیفه ماست که نگذاریم این اتفاق بیفتد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید