رئیس دانشگاه لرستان:
تاریخ: ۱۸:۴۳ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
رسانه همان دانشگاه و دانشگاه همان رسانه است/ ارزش هر ملت را می‌توان از رسانه فهمید

نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه لرستان با اصحاب رسانه عصر روز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن جلسات این دانشگاه واقع در خرم‌آباد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست با توجه به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جامعه امروزی گفت: امروز در دنیای معاصر شاهد قلب حقایق هستیم، این‌که چگونه باطل را حق جلوه می‌دهند و حق را باطل، که بخشی از این جلوه‌گری‌ها کار رسانه‌هاست.

دکتر علی نظری در رابطه با قدرت و اثربخشی رسانه‌ها نیز افزود: گاهی رسانه‌ها یک رژیم کودک کش را مدعی حقوق بشر عنوان می‌کنند و گاهی نیز اگر استکباری که در حقیقت با ساخت و ترویج سلاح کشتار جمعی بازار آن را ایجاد کرده است همان مدعی حقوق بشر می‌شود در واقع از قدرت و اثربخشی رسانه‌ای خود بهره می‌برد.

نظری با اشاره به این‌که رسانه همان دانشگاه و دانشگاه همان رسانه است، ادامه داد: اهمیت رسانه و قلم همین بس که خداوند در قرآن کریم به قلم قسم خورده است و این یعنی این‌که نویسنده و اهل قلم بایستی برای ثبت واژه به واژه و برای عبارت به عبارت نوشته‌هایش ارزش، هویت و کرامت قائل شود.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید بدانند سخنی که منتشر می‌کنند می‌میراند یا زنده می‌کند، می‌رنجاند یا آشتی می‌دهد، صلح برقرار می‌کند یا جنگ رواج می‌دهد و این همان اهمیت قلم است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که خداوند پس از خلقت انسان به وی بیان را عطا فرمود تا به واسطه‌ی آن حقایق از باطل تمییز داده شوند، اظهار کرد: حقیقت، حلقه‌‌ی گمشده‌ بشر در دنیای مدرن امروزی است و جامعه بشری از این حیث در رنج و عذاب است، وقتی سرزمینی غصب می‌شود و همان غاصبان مدعی می‌شوند، کودکانی کشته می‌شوند و قاتلان مدعی می‌شوند اینها همه اثرگذاری رسانه‌هاست که اهمیت آن را صرفا و صرفا خداوند می‌داند و در قرآن کریم نیز این اهمیت و اثرگذاری را به ما یادآوری کرده است لذا رسانه‌ها که همان دانشگاه واقعی هستند باید قدردان جایگاه خود باشند.

نظری با بیان این‌که رسانه‌های واقعی همان‌هایی هستند که در دایره توحید الهی قرار دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها بایستی خدا ترس و مورد وثوق حاکمیت باشند که گزارش دروغ، عاطفی، احساسی، پر از ابهام و مبالغه ارائه ندهند، چرا که آن‌ها جلوه‌ای از پرچمداران صادق هستند و بایسته است این گزارشگران صادقانه مساله شناسی نموده و منتشر نمایند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که رسانه‌ها بایستی دغدغه‌های خود را از مسائل کوچک عبور دهند، خاطر نشان کرد: ارزش یک ملت، قوم، استان و محله را می‌شود از رسانه‌های آن فهمید و از قلم آن‌ها تشخیص داد.

نظری به اتحاد و ارتباط مستمر و موثر دانشگاه و رسانه تاکید کرد و تصریح نمود: همانطور که رسانه‌ها می‌خواهند دانشگاه با جامعه ارتباط داشته باشد باید دید رسانه تا چه اندازه با دانشگاه ارتباط دارد، ما در دانشگاه به دنبال این هستیم که دغدغه رسانه‌ها چیست، در مورد چه مسائلی می‌اندیشند، مسائل کوچک یا کلان مد نظرشان است، یا مسائل محلی یا جهانی، که هر کدام آن‌ها درست است و همه بایستی در جای خود مورد توجه قرار بگیرند.

خبر: اکبر بابایی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید