گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۴۸ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
رفتار و اخلاق ورزشکاران بیانگر هویت یک ملت است

استاندار لرستان گفت: رفتار، گفتار و کردار ورزشکاران در میادین ورزشی بیانگر هویت یک ملت است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار روز شنبه هشتم مهرماه در آئین بدرقه کاروان ورزشکاران، مربیان، و داوران استان لرستان، اعزامی به مسابقات آسیایی پاراآسیایی هانگژو چین ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، با اشاره به اینکه حضور ورزشکاران لرستانی در عرصه‌های ملی، بین‌الملی و اینک در آستانه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو باعث افتخار مردم استان است، تاکید کرد: وجود زیرساخت‌های ورزشی مناسب در استان برای ورزشکاران و رشته‌های مختلف ورزشی که بتوانند با آرامش کامل تمرینات حرفه‌ای خود را در استان دنبال کنند ضروری است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه قهرمانان استان، بخش عمده‌ای از عمر خود را در سنین جوانی به ورزش قهرمانی اختصاص می‌دهند، افزود: به همین منظور باید برای رفع دغدغه‌های قهرمانان استان ساز و کارهای قانونی را در نظر گرفت.

زیویار با بیان اینکه در میادین ورزشی اخلاق همواره حرف اول را می‌زند، افزود: اخلاق و رفتار ورزشکاران لرستانی همواره زبانزد است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران علاوه بر اینکه به خانواده و جامعه تعلق دارند به عنوان نماینده یک ملت در میادین ورزشی حضور خواهند داشت، افزود: رفتار، گفتار و کردار ورزشکاران در میادین ورزشی بیانگر هویت یک ملت است.

زیویار ورزش را یک امکان و ظرفیت برای فرد و جامعه دانست و افزود: ورزش در ابتدایی‌ترین حالت باعث ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه می‌شود و در بالاترین سطح هم باعث افتخارآفرینی برای یک کشور و ایجاد حس غرور در فرد و جامعه خواهد.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای پرورش و تربیت یک قهرمان، امکانات مادی و معنوی بسیاری لازم است افزود: ورزش علاوه بر لذت با مشقات بسیاری نیز همراه است و اگر خانواده‌ها با ورزشکاران همراهی نکنند، موفقیت ورزشکاران در بسیاری از رشته‌های ورزشی رخ نخواهد داد.

فرماندار خرم‌آباد، مدیران کل بازرسی، سیاسی و امور بانوان استانداری لرستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم حضور داشتند.

در این دوره از مسابقات، ۱۳ ورزشکار، ۲ مربی و یک داور از لرستان حضور خواهند داشت که از این تعداد ۵ ورزشکار برای نخستین بار در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید