رئیس اتاق بازرگانی لرستان:
تاریخ: ۷:۳۳ :: ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
روند بانک مرکزی در خصوص تعهدات ارزی باید تغییر کند

رئیس اتاق بازرگانی لرستان، روند بانک مرکزی در خصوص تعهدات ارزی را موجب کاهش رغبت فعالان اقتصادی برای صادرات عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود این شیوه برخورد اصلاح شود، چرا که موجب از دست دادن بازارهای هدف و کاهش صادرات می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد خاکی در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت، اظهار کرد: یکی از عوامل کاهش صادرات، سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و شیوه‌نامه آن برای تعهدات ارزی است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی بدنبال این نیستند که ارز حاصل از صادرات خود را به بانک مرکزی باز نگردانند، کمااینکه ما نیز معتقد هستیم مدیریت منابع ارزی باید در اختیار بانک مرکزی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان، روند بانک مرکزی در خصوص تعهدات ارزی را موجب کاهش رغبت فعالان اقتصادی برای صادرات عنوان و تصریح کرد: انتظار می‌رود این شیوه برخورد اصلاح شود، چرا که موجب از دست دادن بازارهای هدف و کاهش صادرات می‌گردد.

خاکی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران پایش محیط کسب و کار را هر ساله در دستور کار دارد، افزود: در آخرین پایش محیط کسب و کار که بهار امسال انجام شد، شاخص کلی ملی ۶.۰۵ است که لرستان با ۵.۹۲ رتبه نهم کشور را کسب کرده است.

وی، شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت را ظرفیت خوبی برای بیان مشکلات فعالان اقتصادی بیان کرد و افزود: همچنین این شورا فرصت خوبی برای بیان پیشنهادات بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: ارائه راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی به عراق و اقلیم کردستان می‌تواند در اقتصاد استان لرستان نقش بسزایی داشته باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید