رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
تاریخ: ۲۲:۱۱ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
زعفران لرستان در کشور ممتاز است/ مشکل بسته بندی طلای سرخ با صدور ۷  فقره مجوز واحد بسته بندی رفع خواهد شد

شامگاه امروز رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان خبر داد: کیفیت زعفران لرستان در کشور ممتاز است و حدود ۴۲۰ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت زعفران قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم بیان داشت: میزان برداشت زعفران در سطح استان لرستان نیز شامل یک‌تن و ۴۰۰ کیلوگرم می باشد و در راستای حمایت از کشاورزان برای کشت زعفران و توسعه گیاهان دارویی، برنامه های کلانی تدوین شده است.

دکتر حسنی مقدم تشریح کرد: اگر این برنامه ها از سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود، بخشی از هزینه های کاشت را در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد و مضاف بر اینکه توسط مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان کلیه مسائل مرتبط با آموزش و ارتقا دانش فنی بهره برداران به منظور چگونگی کاشت، داشت و برداشت زعفران به کشاورزان آموزش داده خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورری استان لرستان در خصوص رفع مشکل بسته بندی طلای سرخ در لرستان، خبر داد: خوشبختانه توسط مدیریت صنایع سازمان جهاد کشاورزی مجوز تاسیس ۷ فقره واحدهای بسته بندی زعفران در استان صادر شده است.

دکتر حسنی مقدم ادامه داد: سه برند؛ لاهوت، نازنین، و طلای سرخ نیز در این زمینه وجود دارد‌‌ و واقعا کیفیت زعفران لرستان از لحاظ رنگ، عطر و طعم آن نسبت به زعفران سایر نقاط کشور از شرایط ممتازی برخوردار است لذا با جدیت تمام خواهان توسعه کشت زعفران در استان هستیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید