تاریخ: ۹:۲۶ :: ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
پیش بینی برداشت سه تن زعفران در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برداشت زعفران از سطح ۶۰۰ هکتار اراضی استان آغاز شده است و پیش بینی می شود سه تن از این محصول برداشت شود.

وارک به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدحسن کیانی فر روز چهارشنبه در گفتگو با رسانه ها داشت: این در حالی است که سال گذشته حدود ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان برداشت شد.

وی با اشاره به فعالیت یکهزار و ۲۰۰ بهره بردار زعفران در استان افزود: در حال حاضر به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فرآوری، بیش از ۹۰ درصد از محصول تولیدی لرستان به صورت خام فروشی به خارج از استان و همچنین بخش عمده ای از آن به صورت غیرمستقیم به کشورهای اسپانیا و ترکیه صادر و پس از بسته بندی با برند ( نام تجاری) این کشورها در بازارهای جهانی عرضه می شود.

کیانی فر با اشاره به اینکه شهرستان کوهدشت ۳۰ درصد سطح زیرکشت زعفران را در لرستان به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: پس از آن شهرستان های دورود، خرم آباد، دلفان و سلسله به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت این محصول را در استان دارند.

وی اضافه کرد: پیگیری هایی درخصوص تشکیل اتحادیه زعفران کاران لرستان صورت گرفته است که با تحقق آن می توان در سال های آتی گام های موثری در راستای برندسازی و صادرات محصول باکیفیت استان صورت داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میزان افزایش محصول امسال حدود ۱۰ درصد پیش بینی شده است عنوان کرد: افزایش سطح زیرکشت این محصول نیز نسبت به پارسال حدود ۱۵درصد بوده است که با توجه به کیفیت بالا، طرفداران بسیاری در استان های تولید کننده زعفران دارد.

وی افزود: محصول زعفران در بازار هر گرم ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار ریال به فروش می رسد و گردش مالی بسیار خوبی برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید