مدیرکل زندانهای لرستان:
گروه: برگزیده
تاریخ: ۱۹:۱۴ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
زندانبانی علمی ست و زندان‌ها باید به علم روز مسلط شوند

آخرین نشست از جلسات تشریح وتبیین قانون تسری وسند تحول قوه قضاییه باحضور عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان لرستان و تمامی کارکنان زندان های استان در اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی خرم آباد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کشوری در آخرین جلسه تشریح وتعیین قانون تسری وسند تحول قوه قضاییه، بیان داشت: یکی از مهمترین آرزوی زندانبانان انتخاب شایسته دکتر محمدی به عنوان فردی از جنس زندانبانی پس از سالیان متمادی وبرگزاری چهارجلسه سازمانی به ریاست دکتر محمدی رییس سازمان زندان ها در چهل روز اخیر و انتظارات به حق دکتر محمدی درجهت اجرای سیاست های سازمان زندان های کشوراست.

وی افزود: برخود لازم دانستم شخصا در این نشست های پیوسته بین کارکنان زندان های استان حاضر شوم و ماحصل سخنان ریاست سازمان را به ابلاغ برسانم.

کشوری با اشاره به اینکه سازمان زندان ها همواره با چالش های بسیاری روبرو بوده که درواقع هدف از این نشست ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن به جامعه هدف است،تصریح کرد: اگر بر اثر بی تدبیری به خوبی مدیریت نشود ،مبنای زندانبانی اسلامی را متزلزل خواهد کرد بنابراین اولین اصلی که بر آن تاکید می شود تدبیروتعقل در کارهاست و باید خودمحوری درامور زندانبانی کنار گذاشته شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: برای به حداقل رساندن چالش های درون زندان ها ،تمامی افراد واجزای سازمان می بایست وظایف سازمانی را در مدار تدبر وتعقل انجام دهند که این خود مستلزم قانون مداری وقانون محوری ست.

مدیر کل زندان های استان لرستان اظهار داشت: باید هدف بزرگتری را دنبال ونگاه به اسناد بالادستی کرد که در راس آن فرمایشات گوهربار امام خمینی(ره) و رهبرعظیم الشان امام خامنه ای (حفظه الله) درخصوص تعالی زندان ها، تبدیل شدن زندان ها به دانشگاه و آموزشگاه نیکی هاست ،در این راه روشن می بایست اندیشید که چه راهکارهای برای تبدیل شدن زندان به دانشگاه وآموزشگاه نیکی ها وجود خواهد داشت .

کشوری گفت: دیگر نکته مهم وقابل توجه مطالعه مستمر آیین نامه مصوبه قوه قضاییه سازمان زندان ها در همه امور بخصوص در حوزه کاری زندانبانان ست وبه گونه ای باشد که ملکه ذهن تمامی زندانبانان قرار گیرد.

عضو شورای قضایی استان با اشاره براین که تسلط تمامی کارکنان بر شرح وظایف سازمانی منجر به قانون مداری خواهد شد، بیان کرد: یکی دیگر از اسناد مهم بالادستی ، سند تحول قوه قضاییه است که در هفت ماموریت ترسیم شده و تمرکز سازمان زندان ها بر ماموریت ششم سند تحول قوه قضاییه که بر وظیفه ذاتی کارکنان سازمان زندان ها درراستای اصلاح مجرمین اشاره دارد.

کشوری ادامه داد: هرکدام ازین ماموریت ها پیش نیازماموریت بعدی می باشد وبرای این که بتوان دراین مسیر حیاتی قانون حرکت کرد بایستی کسب اطلاعات لازم این اسناد توسط زندانبانان در اولویت قرارگیرد.

مدیر کل زندان های استان لرستان بیان کرد: مسئله دیگری که مورد اهمیت ویژه دکتر محمدی ریاست سازمان زندان ها که خود از چهره های برجسته علمی ودانشگاهی می باشد زندانبانی علمی ست وبایستی زندان ها با بهره مندی وتجهیز به علم روز مسلط شوند و با توجه وتسلط به اسناد بالا دستی است که این امر به تحقق می پیوندد.

کشوری افزود: اولویت دیگری که به آن اشاره شده است ،اعتدال درامورات وتعادل در رفتاروگفتار زندانبانان است ورفتار درست با مردم و جامعه هدف وخانواده هایشان می بایست به شکلی باشد، که اگر زندانی با برخورد تندی همکاری را مورد خطاب قرار داد نبایست برخورد تندی صورت وهمچنین به درخواست خانواده زندانی با روی باز ،عطوفت ومهربانی در چهارچوب قانون جواب داده شود در غیراین صورت باید منتظر آسیب های فراوان اجتماعی باشیم.

مدیر کل زندان های لرستان تصریح کرد: بنابراین قرار براین است که به واسطه عملکرد های درست وکمترین ضریب اشتباه آبروی نظام اسلامی را حفظ کرد ونباید بهانه دست دشمنان داد، هرچند زندان نیز جزیی از جامعه انسانی واتفاقاتی که در جامعه صورت می گیرد ممکن است در جامعه کوچکتری به نام زندان اتفاق بیافتد .

وی گفت: استفاده ازخرد جمعی،عقل وتدبیر وحرکت درمسیر اعتدال در جلوگیری از سو استفاده دشمنان انقلاب اسلامی و دین در زندان هاست که منجر به جلوگیری از خشونت ومشکلات متعدد خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید