تاریخ: ۱۵:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
سال تحصیلی جدید و درس اول / مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نوع‌دوستی علی لندی

سال تحصیلی جدید آغاز شده است. درس اول امسال را زنده‌یاد «علی لندی»، دانش‌آموز 15 ساله اهل ایذه (استان خوزستان) به ما آموخت.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- او با حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نوع‌دوستی همراه با شجاعت برای نجات جان دو زن که در شعله‌های خشمگین آتش، گرفتار شده بودند راهی نبرد با آتش شد و در این راه با سوختگی بیش از ۹۰ درصد، جان خویش را در راه انسانیت، از دست داد.

اینک او از میان ما رفته است اما این دانش‌آموز و نوجوان ۱۵ ساله، درس دلاوری و نوع‌دوستی و انسانیت را آموخت و رفت.

تربیت شهروند مسئول، آگاه، پرسشگر و اهل دانش، خردورزی و انسانیت از کارکردهای نظام آموزش و پرورش است و زنده‌یاد علی لندی، جانش را در راه احساس مسئولیت برای نجات جان دیگران از دست داد.

ازخودگذشتگی این دانش‌آموز ۱۵ ساله برای همه‌ی ما آموزش انسانیت و اخلاق و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

اینکه نسبت به محیطی که در آن زندگی اجتماعی می‌کنیم بی‌تفاوت نباشیم و کوشش کنیم نوع‌دوست باشیم و به دیگران کمک کنیم خودش یک درس بزرگ از جامعه‌پذیری اخلاق و انسانیت و نهادینگی ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

زنده‌یاد علی لندی، دانش‌آموز ۱۵ ساله وقتی صدای کمک‌خواهی دو زن گرفتار در آتش خشمگین را شنید بی‌تفاوت نماند و با انگیزه‌ی کمک به دیگران، به نبرد با آتش رفت و در این مسیر، ایثار جان کرد.

داشتن انگیزه و روحیه‌ی کمک به دیگران و نوع‌دوستی از درس‌های مهم آموزشی و نظام تعلیم و تربیت است که بایستی همواره در جامعه‌ی ما تقویت شود.

یاد و خاطره‌ی زنده‌یاد «علی لندی»، همواره گرامی باد.

شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید