سردار صادقی خطاب به فرصت طلبان سیاسی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۷ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
بازی کذایی الشتری ـ نورآبادی را تمام کنید/ سرنوشت مردم را قربانی مطامع شخصی خود نکنید

سردار صادقی با بیان این مطلب که برخی ها متاسفانه برای رسیدن به مطامع کوتاه مدت شخصی، منافع بلند مدت مردم نجیب دلفان و سلسله را پایمال کرده اند، گفت: برخی فرصت طلبان با ایجاد بازی کذایی الشتری ـ نورآبادی بین مردم این دو شهرستان تفرقه ایجاد کرده‌اند درحالی که راه توسعه ی متوازن این دو شهرستان تا زمانی که صاحب کرسی نمایندگی جداگانه می‌شوند این است که متحد باشیم و حول اصالت تاریخی و هویت قومی خود که همان لک بودن است جمع شویم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سردار صادقی پس از ثبت‌نام در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری دلفان گفت: دوران این دو قطبی کذایی تمام شده است. سلسله و دلفان یک روح در دو بدن هستند و من ساده و به زبان شیرین لکی می‌گویم؛ «ایمه لکیم، بِرا یکیم» و باید حول این محور اساسی اجتماع کنیم. بنده به عنوان فرزند این آب و خاک که بخش زیادی از عمر خود را در مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور حضور داشته‌ام عرض می‌کنم که ملاک رأی دادن ما نباید تعصب به همشهری‌ الشتری یا همشهری نورآبادی باشد. بلکه ملاک رأی باید توان اجرایی افراد، ارتباطات سیاسی آنها، قدرت چانه‌زنی افراد، شناختشان از سازوکارهای قانونی بودجه و البته دلسوزی و شهامتشان در طرح مشکلات و نارسایی‌های مزمن باشد.

وی سپس با بیان این مطلب که قرار نیست وکیل ملت در یک شب‌نشینی با قرعه‌کشی انتخاب شود گفت: اجماع بر اساس قرعه کشی در محافل شب نشینی معامله بر سر منافع مردم است. هرگونه اجماع یا قرعه کشی و بیرون آوردن اسم یک نفر توهین به عقلانیت مردم است. مگر می شود وکیل ملت را چند نفر در یک شب نشینی با قرعه‌کشی انتخاب کنند؟ چه کسی به شما چنین اجازه ای داده است که جسارت کنید و سرنوشت مردم این حوزه انتخابیه را قربانی مطامع شخصی خود کنید.

وی فقر و محرومیت تلنبار شده ی مردم این دو شهرستان را حاصل چنین رفتارهای ناصوابی دانست و ادامه داد: اجازه بدهید مردم بر اساس هوش و دانایی که دارند و زبانزد خاص و عام است خودشان از بین کاندیداهای متکثر انتخاب کنند. به کسانی که سه چهار دوره کاندیدا شده و مورد اقبال مردم قرار نگرفته‌اند برادرانه توصیه می کنم چشم به برنده شدن در قرعه نداشته باشند.

سردار صادقی در واکنش خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات این حوزه انتخابیه که از او پرسیدند چرا همراه با همسرش برای ثبت نام حضور پیدا کرده است گفت: در یکی از بولتن‌های محرمانه که برایمان آمد یکی از بدترین خبرهایی که طی چند سال گذشته را خواندم؛ خبر تلخ این بود که زنان هم‌ولایتی من بخاطر فقر بر سر چهارراه‌ها و در میادین مشغول کارگری هستند تا شکم خانواده‌شان را سیر کنند. این خبر جانم را آزرده کرد و مرا به فکر فرو برد که خود من همراه با رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان این دیار در هشت سال دفاع مقدس جانمان را کف دست گرفته بودیم تا از ناموس این مردم دفاع کنیم، چرا حالا چنین بر سرمان آمده است؟ زخمی که از خواندن این خبر بر جانم نشست دردناک‌تر از زخم ترکشی بود که آثارش هنوز هم بر تن من پیداست.

وی ادامه داد: این حق زنان هم‌ولایتی ما نیست که عمله‌ی خانه‌های این و آن باشند؛ شأن زنان دیار من بسیار بالاتر از این است. یکی از مهمترین دلایل حضور من در این میدان بازگرداندن جایگاه واقعی زنان لک به آنهاست. همسرم در دوران جنگ و دفاع مقدس که بنده در جبهه بودم با همدلی و صبوری، دوری را تحمل کرد و پس از آن نیز در مأموریت‌های فراوان و روزهای سخت کاریِ یک سرباز وطن، مدیر توانمند خانه و مربی شایسته‌ای برای تربیت فرزاندانمان بود. حال چگونه ما می‌توانیم چنین جایگاه رفیعی را برای زنان جامعه مان نادیده بگیریم؟ چه بسیار کلانتر زنانی که استعداد و توانایی شان نادیده گرفته شده و استعدادشان هرز رفته است. زنان نیمی از جامعه‌ی ما هستند در حالی که نقش بسیار کمی در اداره‌ی کشور دارند. به صراحت عرض می‌کنم که در بسیاری موارد اگر کار را به زنان می دادیم نتیجه بهتری می‌گرفتیم.

سردار صادقی افزود: متاسفانه بسیاری از مردان ما حاضر نیستند دوش به دوش همسرشان در مجامع عمومی ظاهر شوند چه رسد به اینکه برای زنان این دیار در اداره‌ی امورات مختلف حوزه انتخابیه سلسله و دلفان نقشی قائل باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید