تاریخ: ۱۳:۱۵ :: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ماجرای تخلف دو مسوول در حمایت از یک کاندیدا در خرم‌آباد

در پی انتشار کلیپ حمایت دو نفر از مسوولان آموزش و پرورش خرم‌آباد از یک کاندیدا در محیط اداری، مسوولان نظارتی از برخورد قاطع و قانونی با این افراد خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ توشته، به نقل از خبرگزاری فارس لرستان_پریسا قربانی نژاد؛ بر اساس چند کلیپ‌ منتشر شده در فضای مجازی دو نفر از مسوولان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد در حضور تعدادی از مدیران و فرهنگیان و در محیط اداری، ضمن حمایت صریح از یک کاندیدای خاص، خواستار حمایت فرهنگیان از کاندیدای مورد نظر شده‌اند.

این در حالی است حمایت مسوولان از کاندیداها و فعالیت انتخاباتی در محیط اداری تخلف محسوب شده و پیش از این مسوولان استان لرستان اعم از استاندار، رئیس ستاد انتخابات، رئیس دادگستری استان، بازرس کل و … بر ممنوعیت هر نوع حمایت مدیران از کاندیداها و دخالت در این زمینه تاکید کرده‌ و خط قرمز دولت و دستگاه‌های نظارتی را این موضوع دانسته‌اند.

در همین راستا به گفته رئیس ستاد انتخابات لرستان موضوع تخلف مسوولان آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد نیز مورد بررسی قرار گرفته و دستور قاطع برای برخورد با هرگونه تخلف در این زمینه صادر شده است.

احسان یاوری، رئیس ستاد انتخابات لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تخلفاتی از برخی مدیران و کارکنان آموزش و پرورش گزارش شده، گفت: در همین راستا از مدیرکل آموزش و پرورش توضیحات لازم خواسته شده است. چنانچه تخلف انتخاباتی این افراد اثبات شود، با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گفته یاوری با بیان اینکه تا کنون گزارش‌هایی مبنی بر تخلف انتخاباتی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه شده، گفت: در برخی موارد تذکرات لازم داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تاکید کرد: بنای ستاد انتخابات و کمیته صیاتت و پیشگیری از جرائم انتخاباتی بر این است که با تخلفات احراز شده انتخاباتی برخورد قاطع صورت بگیرد.

آموزش و پرورش استان هم با متخلفان برخورد می‌کند

رضا عزتی؛ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در همین راستا در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اینکه موضع این مجموعه در انتخابات کاملا بر اصل بی‌طرفی است، افزود: بارها در جمع مدیران و کارکنان تاکید شده که از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی طرفداری و جانبداری نشود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا فضای مدیریتی آموزش و پرورش استان به طور دقیق رصد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش از شناسایی فرد متخلف در این مجموعه خبر داد و گفت: با این فرد برخورد قاطع صورت گرفته و به هیات تخلفات اداری معرفی شده است.

عزتی بیان داشت: در مصوبه نیز صورتجلسه شده است که هر مدیری در حوزه تبلیغات انتخاباتی نامزدها حضور پیدا کرده و یا دخالت کند بر اساس ماده ۷۰۳ تخلفات انتخاباتی با متخلف برخورد و به هیات تخلفات اداری معرفی می‌شود.

رسیدگی بازرسی استان به تخلفات انتخاباتی مدیران

سعید رازانی باژرس کل لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: سازمان بازرسی به تخلف انتخاباتی مدیران و کارکنان دولتی ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه برای این سازمان فعالیت انتخاباتی مدیر، معاون و کارکنان دستگاه‌های اجرایی محرز شود، بدون تردید با متخلف برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

بازرس کل لرستان با بیان اینکه تا کنون چندین مورد برخورد با متخلفان انتخاباتی در استان صورت گرفته، افزود: این برخوردها و تذکرات تا پایان یافتن پروسه انتخابات ادامه خواهد داشت.

رازانی با اشاره به انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی مبتی بر حضور و یا فعالیت مدیران در برنامه‌های انتخاباتی نامزدها، تصریح کرد: تمامی مستندات گزارش شده برررسی و در صورت احراز تخلف، با فرد متخلف برخورد قاطع قانونی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: شهروندان گرامی می‌توانند هرگونه تخلف انتخاباتی را به سازمان بازرسی استان گزارش دهند.

گزارش: پریسا قربانی‌نژاد

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید