نشست پرسش و پاسخ نماینده خرم‌آباد و چگنی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با خبرنگاران
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۱ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شأن یک نماینده دخالت در جابجایی نیروها در ادارات نیست بلکه شأن نماینده قانونگذاری و نظارت دقیق است

دکتر مهرداد ویسکرمی، نماینده خرم‌آباد و چگنی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نشست خبری خود با خبرنگاران استان را با رویکرد پرسش و پاسخ برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر ویسکرمی از خبرنگاران خواست پرسش‌های خود را مطرح کرده تا به صورت شفاف به پرسش‌ها پاسخ دهد.

وی خواستار شد نشست خبری به صورت منظم برگزار شود و خبرنگاران از نماینده، عملکرد و گزارش کاری بخواهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی، اصحاب رسانه را چشم و گوش جامعه دانست و از آنها خواست هرچه بیشتر فرهنگ مطالبه‌گری برای پیشرفت و تحول استان را تقویت و ترویج کنند و مطالبه‌گر کار و تلاش برای پیشرفت استان باشند.

برخی مهم‌ترین دیدگاه‌های دکتر ویسکرمی در نشست خبری با خبرنگاران به این شرح است:

ـ بنده به شفافیت اعتقاد دارم؛ مردم باید به صورت شفاف بدانند عملکرد نماینده چیست. نماینده هم باید به صورت شفاف، به مردم گزارش عملکرد ارائه کند. دیدگاه یک نماینده در موضوعات مختلف باید یک دیدگاه شفاف باشد.

ـ با این رویکرد موافقم که نمایندگان استان، پروژه‌محور باشند و بخشی‌نگری وجود نداشته باشد؛ خوشبختانه فضای همدلی برای مطالبات توسعه‌ای استان در مجمع نمایندگان استان حاکم است. همدلی در راستای پروژه‌محوری را بایستی تقویت کرد.

ـ کار یک نماینده دخالت کردن در عزل و نصب و جابجایی نیروها یا طایفه‌گرایی در ادارات نیست اما نماینده در جهت مطالبه کار هرچه بیشتر برای رفع مشکلات مردم باید مطالبه‌گری و نظارت کند.

معیار بنده برای ارزیابی مدیران، عملکرد و کار آنهاست نه گرایش سیاسی آنها.
دنبال تنش با دولت نیستیم اما مطالبه‌گر کار و تلاش برای پیشرفت استان و رفع مشکلات هستیم.

ـ مقصر بسیاری از مشکلات موجود، فقط عملکرد یک قوه نیست بلکه عملکردهایی در هر سه قوه، از نوع ضعیف بوده‌اند. مجلس مغز متفکر جامعه است باید قانون‌گذاری جامع و نظارت دقیق داشته باشد. نظارت و مطالبه‌گری برای کار، باید تقویت شود. دولت هم باید از نوع جهادی باشد. مدیر نباید منتظر بماند تا از او کار بخواهند بلکه باید خودش پیشگام کار و تلاش برای رفع مشکلات باشد.

ـ مدافع برگزاری کنکور در موعد مقرر بودم و خوشبختانه، کنکور در موعد مقرر خودش به خوبی برگزار شد. بنده دیدگاه‌هایم را به صورت شفاف با مردم در میان می‌گذارم. ترسی هم از بیان شفاف دیدگاه‌هایم ندارم زیرا نماینده، خدمتگزار مردم است و مردم حق دارند بدانند موضع و رفتار یک نماینده چگونه است.

ـ رأی به بنده فراجناحی و فراطایفه‌ای بوده است؛ مهم این است که نماینده، خدمتگزار مردم و پیگیر برای رفع مشکلات آنها باشد.

_ بنده به هیچ کس در ایام انتخابات قول پست و مقام ندادم و در این زمینه هم سفارش‌پذیر نیستم.

ـ نماینده باید پیگیر رفع مشکلات مردم باشد نه اینکه مدام دنبال این برود که هواداران خود را در مناصب مدیریتی قرار بدهد.

ـ رسالت رسانه، آگاهسازی و تقویت فرهنگ مطالبه‌گری برای رفع مشکلات است.

ـ متأسفانه از مجموع اعتبارات تحت عنوان تخصیص سدسازی کاستند و آنها را در قالب اعتبار سیل به استان دادند! بنده به این موضوع اعتراض کردم و موضوعات را به صورت شفاف با مردم در میان گذاشتم زیرا رویکرد کاری خود را اصل شفافیت با مردم می‌دانم.

ـ تغییر سریع مدیران از عوامل ناکارآمدی است؛ مدیر باید ثبات مدیریتی داشته باشد و فرصت کند برنامه‌های کاری در جهت رفع مشکلات مردم را تهیه و اجرا کند.

ـ شأن یک نماینده دخالت در جابجایی نیروها در ادارات نیست بلکه شأن نماینده قانونگذاری و نظارت دقیق بر اجرای قانون و مطالبه‌گری در جهت کار و تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

_ برخی ادارات به صورت طایفه ای استخدام کرده اند. به گونه ای که اگر یک نفر از اقوام آنها فوت کند کل اداره به علت حضور در مراسم، تعطیل می شود.

گفتنی است این نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران، عصر روز شنبه، اول شهریورماه ۹۹ در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

تهیه خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید