گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۱۵ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
شرط ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی حذف شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تاکید کرد: ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی حذف و ضمانت «سفته زنجیری» جایگزین آن شد.


به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،
پویا تابعی با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در لرستان، اظهار داشت: حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد در این شهرها مقاوم سازی شده است.

۸۷۰۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مقاوم سازی شد

وی، عنوان کرد: همچنین در قالب طرح مسکن مهر که در سنوات گذشته عملیاتی شده، سه هزار و ۲۰۰ واحد در این شهرها مقاوم سازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی راه اندازی کرده، متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ثبت نام کنند، افزود: در این راستا نیز محدودیتی نداریم.

تابعی با تاکید بر اینکه حدود هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان مقاوم سازی شده است، گفت: مقاوم سازی واحدهای مسکونی در این شهرها، متقاضی محور است و هر کسی که واحد مسکونی او نیازمند به مقاوم سازی باشد، با مراجعه به بنیاد مسکن و همچنین سامانه یاد شده وزارت راه و شهرسازی، می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات مقاوم سازی کند.

تاکید بر رعایت معماری ایرانی اسلامی در ساخت واحدها

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت واحدهای مسکن روستایی استان، بیان داشت: این امر جز برنامه‌ها و اهداف بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت دفاتر نظام فنی روستایی در راستای نقشه کشی واحدهای مسکونی، گفت: در این راستا الگوهای مختلفی به این دفاتر ارائه شده و بر لزوم رعایت معماری ایرانی اسلامی، استفاده از مصالح «بوم آور» و… تاکید شده است.

ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی حذف شد

تابعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مصوبه‌ای که هیئت دولت در شهریورماه سال جاری تصویب شد، برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی، ضامن کارمند تعیین شد، افزود: اما با پیگیری‌های رئیس سازمان بنیاد مسکن کشور و همچنین توجه ویژه رئیس جمهور، موضوع ضامن کارمند برای اخذ این تسهیلات حذف و ضمانت «سفته زنجیری» جایگزین آن شد.

وی، بیان داشت: این امر در حال مکاتبات اداری است و به زودی این بحث ضمانت «سفته زنجیری» به بانک‌های عامل و همچنین بنیاد مسکن ابلاغ خواهد شد، این امر موجب تسهیل در مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید