گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۴ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
رتبه نخست مقاوم‌سازی بنیاد مسکن لرستان در سطح کشور/ مقاوم سازی ۷۳ درصد از مسکن روستایی استان

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان داریم که از این تعداد، ۱۱۲ هزار واحد معادل ۷۳ درصد مقاوم‌سازی شده که در این زمینه رتبه نخست را در سطح کشور داریم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پویا تابعی در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان، اظهار کرد: ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان داریم که از این تعداد، ۱۱۲ هزار واحد معادل ۷۳ درصد مقاوم‌سازی شده که در این زمینه رتبه نخست را در سطح کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: از طریق حساب ۱۰۰ امام راحل در لرستان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیارد، سال گذشته ۹ میلیارد و امسال ۲۳ میلیارد به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه ۱۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم، افزود: طرح هادی در ۶۴ این روستاها تهیه و اجرایی شده است.

تابعی بیان داشت: همچنین در ۲ سال اخیر ۷۹۱ پروژه در ۵۶۸ روستا حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر روستایی انجام شده و امسال بین ۸۰۰ تا یک میلیون مترمربع آسفالت محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار پرونده برای مسکن روستایی استان در طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شده، افزود: تاکنون از این تعداد پرونده ۹ هزار واحد انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان ادامه داد: تضامین برای تسهیلات زنجیره‌ای روستایی بر اساس مصوبات بانک مرکزی بوده و بانک‌ها سفته زنجیره‌ای را برای این موضوع پذیرفته‌اند.

تابعی عملکرد بنیاد را در حوزه ساخت مسکن روستایی مطلوب دانست و آن را از رسالت‌های بنیاد مسکن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها مسوول صدور پروانه در روستاها و شهرداری‌ها مسوول صدور پروانه در شهرها هستند، گفت: با تایید دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تسهیلات مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان ادامه داد: برای ۲۷۵۰ واحد به عنوان تسهیلات تکمیلی سیل‌زدگان تامین اعتبار شده که به زودی در اختیار سیل‌زدگان قرار خواهد گرفت.

تابعی با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد مسکن سهم لرستان طی ۴ سال است، افزود: در صورت ساخت ۷ هزار واحد به صورت سالانه و حتی بیشتر این سهمیه محقق خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید