گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۱۰ :: ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
شناسایی ۳۸ تبعه خارجی غیر مجاز در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان از شناسایی و اخراج 38 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل و افزایش جریمه کارفرمایان متخلف در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی جهانی با بیان اینکه با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سالجاری جریمه بکارگیری نیروی کار غیر مجاز نیز افزایش یافته است ، اظهار کرد :  بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت : با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل  ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۹۶ مورد بازرسی و ۸۳ گشت مشترک با نیروی انتظامی از واحدهای کارگری استان در این راستا انجام شده است اظهار داشت : در این بازرسی ها ۳۸ تبعه غیر مجاز دراستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی از کشور اخراج  و تعداد ۱۱ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند.

جهانی با اشاره به معضل بیکاری در استان خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت استفاده جوانان استان از فرصتهای شغلی ، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری استان در دستور کار قرار گرفته که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی ۲۹ نفر از هموطنان متقاضی کار شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید