تاریخ: ۱۰:۳۴ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
صدور حکم سلب عضویت و ممنوعیت ثبت‌نام در انتخابات برای برخی اعضای شورای شهر در لرستان

مدیرکل بازرسی لرستان گفت: آرای محکومیت مختلفی از جمله اخطار کتبی با درج در پرونده، ممنوعیت ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای حداقل یک دوره و سلب عضویت برای برخی اعضای متخلف شورای شهر صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سعید رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به تخلف برخی از اعضای شورای شهرهای لرستان، اظهار کرد: به دنبال بازرسی‌هایی که از شهرداری‌های استان صورت گرفت، به مواردی از تخلفات برخی از اعضای شورای شهرها در انجام وظایف قانونی برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تخلف‌ها شامل عدم انتخاب به‌موقع حسابرس رسمی برای انجام حسابرسی شهرداری مربوطه، دخالت در امور شهرداری‌ها مغایر با ماده ۹۵ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، دریافت پاداش و مزایا، در برخی از موارد عدم توجه به مقررات قانونی در خصوص ضرورت ارسال مصوبات به هیات تطبیق و تحمیل نیروی انسانی به شهرداری‌ها بوده است.

مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه پس از احراز تخلف‌ها گزارش تعقیب اعضای مذکور تهیه و به مرجع رسیدگی‌کننده ارسال شد، گفت: در همین زمینه آرای محکومیت مختلفی از جمله اخطار کتبی با درج در پرونده، ممنوعیت ثبت‌نام در انتخابات شوراها برای حداقل یک دوره و سلب عضویت صادر شده است.

رازانی بیان داشت: این احکام صادره برای اعضای شورای شهرهای بروجرد، دورود، دلفان، سلسله، کوهنانی و فیروزآباد است.

وی با بیان اینکه موارد تخلفی شورای شهر خرم‌آباد نیز در دست بررسی و پیگیری است، افزود: چنانچه در مواردی مشاهده شود اعضای شوراهای اسلامی بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه در امور مربوط به شهرداری دخالت کرده‌اند و یا اینکه بر خلاف قوانین مذکور نیروهایی را به بدنه شهرداری تحمیل نموده‌اند، برخورد قانونی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بازرسی لرستان همچنین از شهروندان درخواست کرد اشکالات و نواقص موجود در امور شهرداری‌ها را در سامانه سازمان بازرسی اعلام و یا با تلفن ۱۳۶ تماس بگیرند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید