رییس کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۷ :: ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
صنعت در لرستان مغفول مانده است

رییس کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سفر به لرستان‌ گفت: چیزی که در استان لرستان مغفول مانده است، واحدهای صنعتی راکد هستند. سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است اما با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به‌گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلسه فعالین رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان لرستان با حضور مصطفی طاهری  رییس کیمسبون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی مشکلات کاره‌گاهای مختلف صنایع‌دستی در سطح استان لرستان برگزار شد و در این دیدار چهره‌ به چهره هر یک از هنرمندان و کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی استان مشکلات خویش را با دکتر طاهری رییس کیمسبون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

دکتر مصطفی طاهری رییس کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان کرد: «همزمان با سفر دکتر قالیباف ربیس قوه مقننه به استان لرستان و با توجه اهمیت به سه کمیسیون صنایع‌ و معادن، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون عمران تقریبا از تمام شهرهای استان لرستان بازدید داشتیم.»

رییس کیمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: « امروز در جلسه با منتخبین صنایع‌دستی لرستان به دنبال رفع مشکلات و دغدغه‌های این عزیزان هستیم و یک جلسه هم بافعالین اقتصادی این استان در اتاق بازرگانی داشتیم که برای ما مهم هستند و بازدید و گفتگو در این زمینه شناخت و تسلط ما بر ریزکاری‌های قوانین مربوط به آنان را بالا می‌برد.»

دکتر طاهری تشریح کرد:« در استان لرستان بیشتر توجه ما در حوزه صنعت گذشت و چیزی که در استان لرستان مغفول مانده است، واحدهای راکد استان هستند. سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است اما با مشکلات زیادی مواجه هستند‌.
البته رفع مشکلات آنان یک باره ممکن نیست و امید داریم با همت مدیریت استان، ارجاع مشکلات به ما و اولویت بندی این واحدها به مرور زمان بتوانیم شاهد جهشی در حوزه صادرات صنایع‌دستی استان لرستان باشیم.

گفتنی است: در این جلسه مشکلاتی مانند نحوه دریافت تسهیلات، لیست بیمه کارگاه و موانع صادرات و نبود بازارچه‌های ثابت و غرفه‌های ثابت صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از عمده مشکلات بیان شده توسط هنرمندان صنایع‌دستی لرستان بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید