استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۳۸ :: ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
صیانت و دفاع از دین خدا در هر نقطه ای از جمله فلسطین برای ما لازم و مشروع است

استاندار لرستان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه و تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این که فلسطین پاره تن اسلام است، گفت: فلسطین برای تاریخ و عقبه ی اسلام مهم بوده و باید جزو راهبردهای پدافند عامل و غیرعامل قرار داشته باشد. همچنین صیانت و دفاع از دین خدا در هر نقطه ای از جمله فلسطین برای ما لازم و مشروع است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار چهارشنبه هفدهم آبان ماه در شورای پدافند غیرعامل استان، عنوان کرد: ایمن سازی سطوح مختلف قابلیت بقا و حفظ کشور را ارتقا می دهد.

وی با اشاره به محرومیت زدایی به عنوان یکی از رویکردهای مهم نظام و توزیع امکانات به اقصی نقاط کشور،اظهار کرد: اگر امکانات یک جا متمرکز نشوند به نوعی اقدامی در جهت رویکردهای پدافند غیرعامل در زمان جنگ و تهدیدهاست.

استاندار لرستان طراحی و برنامه ریزی را از ارکان مهم پدافند غیرعامل برشمرد و ابراز کرد: در پدافند غیرعامل خطر تهدیداتی که هنوز شکل نگرفته اند با برنامه های پیش بینی شده از بین رفته و کاسته می شود.

زیویار تصریح کرد: در پدافند غیرعامل دشمن حاضر و محسوس نبوده و با اجرای برنامه های آن خسارات و تلفات احتمالی به کمترین حد می رسد.
وی تهدیدات زیرساختی از جمله مقاوم سازی تجهیزات و ساختمان ها، طراحی های سخت افزاری و نرم افزاری، موارد بیولوژیکی و اعلام خبر و اطلاع رسانی را از مهم ترین راهبردهای پدافند غیرعامل قلمداد کرد و گفت: می بایست با توسعه ی کمی و کیفی توان اجرایی پدافند غیرعامل در بدنه ی مهندسی کشور آسیب های ناشی از تهدیدات احتمالی در حوزه های مختلف را به حداقل رساند.

افزایش مقاومت ملی رویکرد مهم پدافند غیرامل در جریان اغتشاشات سال گذشته بود

استاندار لرستان افزایش مقاومت ملی را یکی از رویکردهای مهم حوزه ی پدافند غیرعامل در جریان اغتشاشات سال گذشته برشمرد و گفت: افزایش مقاومت ملی در جریان اغتشاشات سال گذشته تهدید را به فرصت تبدیل کرد و نتیجه ی آن خنثی شدن توطئه های برنامه ریزی شده خارج از مرزها در کشور بود.

زیویار عنوان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در زمان ایجاد تهدیدات، مصداقی از رویکرد پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: بازداشتن دشمن از تعرض و بی اثر کردن حملات در جریان اغتشاشات سال گذشته کاملا ملموس بود.

فلسطین برای تاریخ و عقبه ی اسلام مهم بوده و باید جزو راهبردهای پدافند عامل و غیرعامل قرار داشته باشد

استاندار لرستان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه و تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این که فلسطین پاره تن اسلام است، گفت: فلسطین برای تاریخ و عقبه ی اسلام مهم بوده و باید جزو راهبردهای پدافند عامل و غیرعامل قرار داشته باشد.

زیویار اظهار کرد: صیانت و دفاع از دین خدا در هر نقطه ای از جمله فلسطین برای ما لازم و مشروع است.

وی افزود: اگر صیانت از فلسطین متوقف شود، رژیم صهیونیستی مطابق طراحی پرچمش که از نیل تا فرات را در بر می گیرد توقف چارچوب سرزمینی نخواهد داشت که این می تواند امنیت ملی و حیات ما و سایر کشورهای اسلامی را تهدید کند.

استاندار تأکید کرد: اگر ما ادعای کشور بودن و کشور ماندن را داریم حتما باید برای حفظ و حیات آن برنامه داشته باشیم.

زیویار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نهضت مقاومت در برابر نظام استکبار و در رأس آن آمریکای جهانخوار را ذره ذره آغاز کرد تا امروز نتیجه ی آن را در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور می بینیم.

وی به عملیات حماسی طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات ماحصل نهضت مقاومت است که جهان دیدند چگونه هیمنه غرب را به هم ریخت.

استاندار میزان مقاومت کشورها را براساس عقبه ی تاریخی آنها دانست و گفت: عقبه ی نظام غرب و در رأس آن آمریکا و اسرائیل غاصب به همان اندازه ی عمر نظام سلطه بر مغرب زمین است.

زیویارعنوان کرد: اگر تاریخ و جغرافیا برای کشور ساختن اسرائیل و افراد مهاجری که فلسطین را اشغال کرده اند جزو ملزومات است باید سر جای اصلی خودشان برگرشته و دست از ظلم و اشغال سرزمین مردم مظلوم فلسطین بردارند.

وی ادامه داد: آنها زیاده خواهی می کنند و برای تجاوز به سرزمین دیگران خود را به خطر می اندازند.

در شورای پدافند غیرعامل استان لرستان که با حضور لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، مهم ترین رویکردهای این سازمان و برنامه های اجرا شده در حوزه ی پدافند غیرعامل استان تشریح شدند.

در این جلسه همچنین از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خرم آباد رونمایی شده و از مسئولین دستگاه های برتر حوزه ی پدافند غیرعامل استان با حضور استاندار لرستان، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر کل پدافند غیرعامل استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تجلیل شد.

معاونین سیاسی امنیتی، عمرانی، اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

خبرنگار: نرگس سپه‌وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید