تاریخ: ۱۹:۵۶ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی ابلاغ شد / کارفرمایان از این فرصت استفاده کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان گفت: نحوه بخشودگی جرایم بدهی‌ کارفرمایان تامین اجتماعی لرستان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، منوچهر گودرزی مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان صبح امروز در نشست خبری در خصوص بخشودگی جرائم کارفرمایان اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه، مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و به‌منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و در اجرای بند (ث) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان صادر کرد.

وی افزود: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی ، صنعتی ، معدنی ، خدماتی و اصناف که فهرست پرداخت کامل حق بیمه و دستمزد کارکنان شاغل در کارگاه خود را از بهمن سال ۹۸ تا بهمن ۹۹ ارائه کرده اند برای استفاده از بخشودگی ، می توانند تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: واحدهای اجرایی مکلف هستند حداکثر ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست مطروحه را از طریق صندوق شخصی سامانه خدمات غیرحضوری به متقاضی اعلام کنند، چنانچه کارفرما حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام پذیرش درخواست، نسبت به پرداخت یکجای (دفعتا) بدهی و یا تقسیط آن به مراه ارائه وثایق متناسب با میزان بدهی اقدام نکند، این امر به‌منزله انصراف کارفرما برای بهره‌مندی تسهیلات مقرر در قانون مذکور خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشا ره به اینکه در حال حاضر ۴۰درصد از جمعیت استان لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند ، گفت: ۱۹ هزار و ۳۹۰ کارگاه در سطح استان داریم، همچنین ۲۲۵ هزار بیمه شده اصلی و ۳۹۰ هزار نفر افراد تبعی داریم.

گودرزی تعداد مستمری بگیران استان را هم ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز ۲۴۰۰ نفر است، همچنین ۲۵ هزار کارگر ساختمانی استان نیز بیمه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: شهرداری‌ها با ۲۴۰ میلیارد تومان بیشترین حجم بدهی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: بدهی برخی کارگاه‌ها از جمله پارسیلون با ۴۵ میلیارد تومان و یخچال سازی با ۱۴ میلیارد تومان، در مجموع میزان بدهی کارگاه‌های به تامین اجتماعی ۷۰۰ میلیارد تومان است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید