مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده
تاریخ: ۹:۰۵ :: ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
طرح تثبیت یادگیری فرصتی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان

رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان از برگزاری طرح ثبیت یادگیری در ۲۱۷ پایگاه برای دانش‌آموزان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا عزتی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری سنگ نوشته، افزود: با توجه به بحران و محدودیت‌های کرونا طبیعتا سطح یادگیری و تدریس دانش‌ آموزان به کیفیت زمان عادی و حضوری نبوده لذا بجد درصد برگزاری طرح تثبیت یادگیری برای دانش‌آموزان عزیز هستیم.

عزتی با اشاره به محدودیت‌های کرونا، تدریس غیرحضوری، سکون و بی تحرکی دانش‌آموزان در این دوران تشریح کرد: باید توجه داشت به خاطر اولویت حفظ سلامتی دانش‌آموزان بیش از دو سال تحصیل آنان از طریق فضای مجازی بوده که معایب و مضرت خاص خود را نیز داشته اشت از جمله افت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان وابستگی به گوشی و فضای مجازی به جای کتاب و کم‌تحرگی و چاقی در قشر دانش‌آموز لذا با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی های مدون سراسری درصدد رفع این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا نیز سختی کار در تهیه ماسک و تهویه هوای مناسب بود که به لطف خداوند این دوران را با هر سختی سپری کردیم و حتی تعداد معدود دانش‌آموزان محروم از تحصیل پای کار آمدند و در این دوران جزو استانهای برتر کشور بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد: کلاسهای طرح تثبیت دوره‌ ابتدایی، در روزهای پنجشنبه و جمعه به منظور جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان برگزار شد که خوشبختانه این کلاسها با استقبال خوبی مواجه شد.

عزتی ادامه داد: و پس از این طرح، طرح کیفیت بخشی در دوران متوسطه اول ودوم کلاسهای تقویتی که انجام گرفت.

عزتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح کلاسهای تابستانه دوره اول و دوم متوسطه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان برای طرح تثبیت یادگیری متوسطه اول و دوم  فنی و برای سه پایه ابلاغ شده است که هدف اصلی این طرح  جبران کاستی های آموزشی دوران کرونا است.

وی ادامه داد: گامهای اجرایی این طرح شامل جلسه هماهنگی و کارگروه تخصصی انجام شده است و یک جلسه هماهنگی برای این طرح تثبیت با حضور همه معاونین آموزشی مناطق ۲۴ گانه این هفته برگزار شد.

عزتی افزود: جامعه  هدف طرح تثبیت یادگیری دوره متوسطه اول و دوم و ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس عادی و دولتی مناطق کم برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: خوبی این طرح در این است که دانش آموزان تجدید نیز می‌توانند در آن شرکت کنند و دانش آموزانی که قبول شده و نیازمند تقویت نمره هستند نیز می‌توانند در آن شرکت کنند و در صورت شرکت در این طرح و امتحان، نمره بالاتر برای آنها ثبت می‌شود.

عزتی تاکید کرد: طرح تثبیت یادگیری با هدف کیفیت بخشی به آموزش، تعمیق یادگیری و حمایت از دانش‌آموزان لازم‌التعلیم اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای طرح مدرسه تابستان علاوه‌بر فعالیت‌های آموزشی، برنامه‌های پرورشی، ورزشی و تفریحی نیز برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که پس از حدود دو سال محدودیت کرونایی باید این فرصت را غنیمت دانست.

عزتی ابراز کرد: ۱۶ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز مشمول این طرح نیازمند تلاش بیشتر و قابل قبول در ۲۱۷ پایگاه در سراسر استان از ۱۲ تیرماه تا پایان مردادماه به فعالیت‌های مختلف آموزشی و پرورشی می‌پردازند که پیش‌بینی ما بر بهبود محسوس اُفت تحصیلی است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح تثبیت در سطح روستاها یک روستا به صورت روستای مرکزی انتخاب می‌شود که مدارس در آن با کلیه امکانات، وسایل سرمایشی و غیره تجهیز می‌شود معلمین نیز موظفند طبق برنامه و سرفصل‌های معین تدریس کنند.

عزتی تاکید کرد: به منظور کیفیت‌بخشی در این طرح کلاسها باید تحت اکیپهای بازرسی قوی قرار گیرند و این طرح فرصت بسیار خوبی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در دوران کرونا است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اذعان داشت: برای معاونت تربیت بدنی نیز این طرح می‌تواند فرصتی برای توسعه رشته های متنوع ورزشی باشد زیرا علاوه بر اعتبارات سرانه ورزشی معاونت تربیت بدنی از اعتبارات طرح تثبیت نیز می‌توانند استفاده کنند.

عزتی درخصوص برنامه های ورزشی نیز بیان کرد: در بحثهای امور ورزشی نیز ۳۳ چمن مصنوعی اعتبار گرفت که این ۳۳ چمن یک سوم حجم آن تامین اعتبار شده و دو سوم آن نیز از سوی بودجه خیرین است.

عزتی در ادامه ابراز امیدواری کرد: انشالله خیرین بیشتر از این قبیل طرحها استقبال کنند و شاهد رشد و شکوفایی دانش‌آموزان در حوزه ورزش باشیم.
وی اضافه کرد: با همت خیرین ۵ سالن سقف بلند و ۶ زمین ساحلی شنی نیز اعتبار گرفتند که الحمدلله اخیرا افتتاح شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد: علاوه بر خیرین از ظرفیت نمایندگان استان نیز در بحث ایجاد چمنهای مصنوعی و ساحلی استفاده شد که انشالله همه دانش‌آموزان در هر رنج سنی بتوانند از آن استفاده کنند.

رضا عزتی تشریح کرد: ارودگاه دانش‌آموزی خرم‌آباد دارای یکسری زمین شنی و سالن ورزشی بسیار مجهز است و نیز برنامه کاری منسجمی دارد و انشالله در صدد تاسیس سالن جلسات درخوری نیز در‌آنجا هستیم که تحت عنوان دهکده المپیک در آن فعالیت داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پایان با بیان اینکه در بحث برگزاری کنکور امسال بیش از دو هزار فرهنگی لرستانی تلاش و همکاری داشته‌اند گفت: لازم می دانم تقدیر و تشکر ویژه و صمیمانه خود را از همکاران ستادی و شهرستانی در حوزه های سنجش، حراست، شورای معاونین، بازرسی، روابط عمومی ،تدارکات و همچنین عوامل اجرایی فرهنگی در ۱۷۰ حوزه برگزاری کنکور که ایثارگرانه آزمون سراسری ۱۴۰۱ را در استان اجرا نمودند ابراز نموده و توفیق روز افزون برای این عزیزان تلاشگر را از خداوند منان مسئلت می‌دارم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید