نماینده ولی فقیه در لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۴۰ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
علم و فرهنگ دو بال برای رسیدن به معنویت و قله‌های پیشرفت هستند

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری است و برای رسیدن به اهداف متعالی نیازمند تغییرات اساسی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه علم و فرهنگ دو بال برای رسیدن به معنویت و قله‌های پیشرفت هستند، عنوان کرد: فرهنگ در همه ساحت‌ها مثل اقتصاد، مسئولیت‌های اجتماعی جاری است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه فرهنگ مقوله‌ای است که نیازمند بازنگری اساسی است، عنوان کرد: اگر در اقتصاد، فرهنگ جاری نباشد تبدیل به اسراف و تبذیر می‌شود، اگر در فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگ نباشد جای خودش را به بی‌نظمی می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است، عنوان کرد: اخیرا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از امامان جمعه درخواست کرده که کنشگر و مطالبه‌گر اسناد بالادستی هم باشند تا در مجلس شکل قانونی و بعد از آن شکل اجرایی پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه لرستان در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی جزو استان‌های اول بوده عنوان کرد: پنج مساله اساسی در آن همراه با اقدامات، برنامه، همراه دستگاه‌های مجری و همکار و انجام حسابرسی در پایان تدوین شده است‌ و باید موافقت‌نامه مالی برنامه‌ها را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تبادل کند و باید اقدامی صورت گیرد که اگر اعتبارات اختصاص داد نشده برای شورای فرهنگ عمومی، بتوان از وزرای مورد نظر مطالبه کرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به کمبود زیرساخت‌های مناسب در لرستان برای انجام مناسبت‌های مختلف مذهبی و عزاداری‌ها، عنوان کرد: مردم لرستان از گذشته تاکنون در زمستان سرد و برفی و تابستان‌های داغ، محروم از یک فضای بزرگ در زیر آسمان عزاداری کرده و فاقد زیرساخت‌های لازم بوده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه چندین بار در خطبه‌ها راجع به پادگان ۰۷ صحبت کرده‌ام، عنوان کرد: باید معوض حق ارتش هم دیده شود. حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه منطقه اسدآبادی در کنار پادگان ۰۷، ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و باید بافت فرهنگی آن حفظ شود، عنوان کرد: زمینه‌ای برای برج‌سازی در اراضی ۰۷ وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: علاوه بر اینکه کمبود زمین برای طرح‌های دینی، فرهنگی و مذهبی در لرستان وجود دارد نمی شود افکار عمومی را قانع کرد که در استان‌های دیگر ساخت و ساز شده باشد و طلب این ساخت و سازها، از اراضی مرکز شهر خرم‌آباد پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: افکار عمومی مردم با این فرهنگ و مذهب و در آستانه برگزاری کنگره شهدا قانع نمی‌شوند. حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: انتظار داریم به این مساله توجه شود همان‌طور در میان کشورهای اطراف از ثبات و امنیت برخوردار هستیم به همان نسبت در استان نسبت به استان‌های همجوار نیز امنیت داریم، بنابراین باید به شکل سابق امنیت استان م حفظ شود که توجه به زیرساخت‌ها مسایل فرهنگی، تضمین‌کننده این موضوع و مسایل امنیتی است، تا با توجه به اعتقادات و ولایت‌مداری مردم، امنیت به همین شکل پایدار باشد و ظرفیتی برای ایجاد امنیت در سایر استان‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ارتباط با کمیته‌های زیرمجموعه انقلاب فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های گوناگون استان باید مورد توجه قرار بگیرد و استان از اعتبارات لازم برخوردار شود تا سند مهندسی فرهنگی لرستان عمیق‌تر و با کیفیت بهتر اجرایی شود

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید