مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:
تاریخ: ۱۰:۲۷ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
فرهنگ و دانش هر قومی با کتاب سنجیده می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه برگزیدگان نهمین دوره کتاب سال استان، گفت: میزان فرهنگ و دانش هر قومی با میزان کتاب سنجیده می‌شود و کتاب ستون دانش و اساس توسعه فرهنگی جوامع است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز آیین اختتامیه برگزیدگان نهمین دوره کتاب سال استان لرستان و تجلیل از نویسندگان حوزه قرآن و عترت استان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کارگروه قرآن و عترت این اداره کل و جمعی از نویسندگان استان لرستان در سالن شهید حیدریان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این آیین گفت: دین مبین اسلام بر پایه علم، دانش و دانایی استوار است و ستون دانش و دانایی همان کتاب است.

منصوری احمدی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ بار لفظ جلاله کتاب در قرآن کریم به کار رفته است. گاهی به نام نامه، گنجینه عقاید به معنای عقد و نیز به معنای مجموعه داستان ذکر شده است که نشان از جایگاه مهم مطالعه و کسب دانش از طریق کتاب است. همچنین طبق فرمایش حضرت امیرالمومنین (ع)کتاب بوستان علما و دانشمندان است.

او تاکید کرد: اگر قرار است در جامعه حرکتی در راستای ارتقا سطح فرهنگی اتفاق بیفتد حتما باید از کانال کتاب اتفاق می‌افتد و تقویت کتاب و‌کتابخوانی در جامعه زمینه‌ساز پیشرفت و ارتقا جامعه در همه امور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: همه متولیان فرهنگی باید به جد در زمینه راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در استان فعال باشند لذا ترویج، تبلیغ و ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان جزو اولویت کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و در این زمینه از نکته نظرات و پیشنهادات شما نویسندگان، محققان، ناشران و اهالی قلم استقبال می‌کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید