گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۰۱ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
قاچاق برگ درختان بلوط در لرستان/ فقیر شدن خاک جنگل‌های استان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد گفت: متاسفانه مدتی است شاهد قاچاق برگ درختان بلوط در مناطقی از شهرستان خرم‌آباد هستیم، معضلی که منجر به فقیر شدن خاک جنگل‌های استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، به قاچاق برگ درختان بلوط به عنوان یک چالش اشاره کرد و افزود: متاسفانه مدتی است شاهد قاچاق برگ درختان بلوط در مناطقی از شهرستان خرم‌آباد هستیم، معضلی که منجر به فقیر شدن خاک جنگل‌های استان می‌شود.

وی بیان کرد: تا پیش از این استان‌های صنعتی برای قاچاق چوب و زغال به استان هجوم آورده بودند، حالا قاچاق برگ درختان بلوط را دنبال می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد گفت: برگ درختان خود نوعی کود و کمپوست برای جنگل‌های بلوط است، بنابراین خالی کردن جنگل از برگ به فقیر شدن خاک جنگل‌های استان منجر می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه مدتی است گزارش‌هایی مبنی بر قاچاق برگ درختان داشتیم، عنوان کرد: تا اینکه روز گذشته یک خاور را که حاوی برگ درختان بلوط بود توقیف کردیم.

وی با اشاره به اینکه مناطقی مانند دادآباد و کاکاشرف در معرض قاچاق برگ درختان بلوط هستند، گفت: برای جلوگیری از قاچاق برگ درختان بلوط گشت‌ها را تقویت کرده‌ایم و در صورت مشاهده هر گونه موردی با آنها برخورد می‌کنیم

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید