تاریخ: ۷:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
لرستان بارانی می شود/ ضرورت اجتناب از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع

اداره کل هواشناسی لرستان اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه آسمان لرستان بارانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی لرستان، ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و وقت تندبادهای لحظه ای همچنین رگبار تگرگ و احتمال برخورد صاعقه برای آسمان لرستان پیش بینی می شود.

همچنین اداره کل هواشناسی لرستان تاکید کرده است که اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکل گیری سیلاب های محلی و نقطه ای، آسیب به نهال ها و شکستن درختان، خسارت به سازه های موقت مانند گلخانه و تابلوهای تبلیغاتی قابل انتظار است.

این اداره خاطر نشان می کند: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو ضروری می باشد.

در ادامه این پیش بینی همچنین آمده است: در این بازه زمانی بارش‌ها به صورت رگبار می باشد و با توجه به ماهیت متغیر رگبار های بهاری وقوع این شرایط ناپایدار در همه نقاط استان با شدت و ضعف همراه می باشد.

همچنین احتمال اینکه در بازه زمانی مذکور حجم بارش در محدوده هشدار سطح نارنجی نباشد بسیار محتمل می باشد، اما با توجه به رخداد مخاطرات جوی این سامانه هشدار در این سطح صادر شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید