گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۳۲ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
محتوای موسیقی برتر از صورت ظاهری آن است

استاندار لرستان گفت: محتوای هنر و موسیقی فراتر و برتر از صورت ظاهری آن است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار عصر روز پنج شنبه سیزدهم مهرماه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) در خرم آباد، عنوان کرد: اگر محتوای هنر و موسیقی در نظر گرفته نشود آن را دچار اضمهلال خواهد کرد.

وی ادامه داد: موسیقی و هنر باید به ریشه های تاریخی جامعه توجه داشته باشد تا اثرات شایانی را بروز دهد.

استاندار تاکید کرد: هنر حقیقتی است که باید مبنای آن همراه با فداکاری و از خودگذشتگی باشد.

زیویار اظهار کرد: پس و پیش هنر و به ویژه موسیقی می تواند برای هویت سازی و تاریخ سازی ایفای نقش کند.

وی با اشاره به این موضوع که هنر با هنر مهم نیست بلکه با متعلقات آن اهمیت پیدا می کند، گفت: موسیقی حماسی هنری است که متعلقات و پشتوانه های غنی در خود داشته و ایثار و فداکاری را هویدا می کند.

استاندار لرستان به برخی از هنرمندانی که در مسیر حماسه و ایثار آثار گرانبهایی را خلق کردند اشاره کرد و ادامه داد: اینها هنرمندان عاشق هستند که هنرشان نشات گرفته از حقیقت، ایثار و فداکاری برای هم نوع، کشور و دین می باشد.

زیویار در ادامه موسیقی را یک پیوست انسانی تلقی کرد و عنوان کرد: مرتبت این پیوست به درجه ی آن و نوع ارتباطی که با مخاطبش برقرار می کند بستگی دارد.

وی افزود: هر مقدار نوع این ارتباط ملکوتی تر و انسانی تر باشد درجه ی آن نیز بالاتر خواهد بود.

در پایان جشنواره بین المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) که گروه های موسیقی از استان های مختلف کشور و همچنین برخی کشورهای مسلمان در آن شرکت داشتند، با حضور استاندار لرستان، معاون فرهنگی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مدیر کل هنری بنیاد شهید کشور، دبیر جشنواره و مدیر کل بنیاد شهید لرستان از گروه های برتر از کشورهای ایران، سوریه و عراق تجلیل شد.

در حاشیه ی این مراسم همچنین از استاد میرزاوندی و فرزند مرحوم عیسی سپهوندی از اساتید موسیقی حماسی و ملی لرستان تقدیر شد.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید