گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۷ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
مشارکت سمن‌های لرستان در دوره آموزشی جهانی اختلالات مصرف مواد مخدر در بین کودکان و خانواده‌‌هایشان

دوره آموزشی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد کشور در خصوص پیشگیری و درمان اختلالات مصرف مواد مخدر در میان کودکان و خانواده‌هایشان با حضور مقامات کشوری و بین‌المللی از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در سالن جلسات هتل همای شیراز برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این کارگاه با حضور دکتر امیر عباس لطفی مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرزین رحیم نظری مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد، رضا لشکری مسئول توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و الکساندر فدولوف نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برگزار شد.



امیر عباس لطفی مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش سراسری با سمن‌ها گفت: امروزه چندین هزار سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد در کشور ایران فعالیت دارد که جای خوشحالی دارد و امیدواریم این عزیزان همچنان ادامه دهنده رسالت مبارزه ستاد با مواد مخدر کشور در اقصی نقاط ایران باشند.


الکساندر فدولوف نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد نیز حضور و‌ مشارکت سمن‌های ایران را موجب امیدواری دانست و تاکید کرد: تعدد سمن‌های ایران از حیث سفیران ماهیت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و‌توسعه جامعه‌ای سالم همراستا با اهداف دفتر مبارزه با مواد مخدر و‌جرم سازمان ملل بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با تلاش سمن‌ها شاهد کاهش مصرف مواد مخدر، بیماری ایدز و سایر آسیب‌های اجتماعی در پهنه ایران و جهان باشیم.


در این دوره مروری بر معضل مواد مخدر و روشهای کاهش تقاضا توسط دکتر گلاره مستشاری کارشناس مربوطه این حوزه در دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ارائه شد.

در ادامه طاهری نخست مسئول برنامه نوجوانان در یونیسف آموزش‌هایی در زمینه نظریه‌های پیشگیری و ارتقای سلامت، معضلات کودکان و خانواده‌های متاثر از اعتیاد، پیشگیری از مصرف مواد مخدر، محیط‌های مداخله و بیان استانداردهایی با تاکید بر کودکان و نوجوانان را ارائه داد.


گفتنی است: انجمن روزهای خوب لرستان با مدیرعاملی سرکار خانم نرگس سپه‌وند و موسسه فناوران پایدار با مدیرعاملی رئوف رستمی نیز به نمایندگی از سازما‌ن‌های مردم‌نهاد استان لرستان در این دوره حضور و مشارکت پررنگی داشتند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید