گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۲ :: ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
مشاهده یک قلاده خرس ماده به همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مشاهده یک قلاده خرس ماده به همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سالاروند در این خصوص گفت: با تائید کارشناسان مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت زیست لرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی توسط دوربین‌های تله ای ثبت و ضبط شد.

سالاروند افزود: این دوربین‌های تله ای از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به دوستداران معتمد محیط زیست آقایان قاسم حیدری، احسان عادل فر و علی دالوند تحویل شده بود منتج به ثبت یک قلاده خرس ماده به همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌‌‌ زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند، اظهار داشت؛ خرس‌ها در زيستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند و خطرات متعددی آن‌ها را تهدید می‌کند لذا حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود؛ اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و مدیریت گونه‌های در خطر انقراض، اقدام به هوشمندسازی مناطق، پایش و آموزش جوامع محلی در سطح زیستگاه‌هایی که از جمعیت زیستایی برخوردار هستند، نموده است.

سالاروند گفت: از جمله اقدامات حمایتی به منظور برنامه‌ریزی آتی شناسایی زیستگاه‌های مستعد استان است که خوشبختانه در این زمینه با نصب دوربین‌های تله ای موفق به ثبت تصاویر مهمی از این گونه ارزشمند شده است.

سالاروند اظهار داشت؛ زیستگاه‌های شناسایی شده در اولویت‌ برنامه‌های حفاظتی، آموزشی و حمایتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار خواهد گرفت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید