اقتصاددان لرستانی مطرح کرد:
تاریخ: ۱۴:۴۰ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
معیشت مردم حزب و جناح نمی شناسد

علی محمدی فر گفت: مهمترین چالش و دغدغه کشور در حال حاضر اقتصاد و معیشت مردم است ، آنگونه که مقام معظم رهبری می فرماید امروز معیشت و اقتصاد مهمترین مسئله و اولویت کشور است ، برای عبور از این چالش باید همه دلسوزان کشور عزیزمان ایران اعم از دولت و مجلس و اصولگرا و اصلاح طلب دست در دست هم بگذارند و هر کس به هر شکلی میتواند برای بهبود و معیشت مردم کمک کند.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- این اقتصاددان کارآفرین اظهار داشت : در اثر جنگ اقتصادی ظالمانه دشمنان ملت بزرگ ایران ، عموم ملت ایران از نظر معیشتی سخت در مضیقه هستند و با بازی کردن با آمارها و یارانه معیشتی و اقدامات سطحی از این قبیل ، مشکلات معیشتی مردم حل نخواهد شد.

وی افزود: دولت و مجلس هزینه های تحمیل شده بر مردم ناشی از تورم و افزایش چند برابری قیمت ها را در نظر بگیرند و مقایسه کنند و بعد مطابق با واقعیت ها تصمیم گیری کنند تا به یک راه حل منطقی برسند.

این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: در سال ۱۳۸۹ که خانوارهای ایرانی به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰ تومان دریافت کردند قیمت دلار ۱۱۰۰ تومان بود و امروز نرخ دلار ۲۳۰۰۰ تومان است و این یعنی کاهش ۲۳ برابری ارزش پول ملی و افزایش ۲۳ برابری قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم، اگر بر اساس این شاخص بخواهیم یارانه هر ایرانی را محاسبه کنیم باید یارانه هر شهروند ایرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۴۶۵۰۰ تومان باشد.

محمدی فر، افزود: دولت و مجلس بدانند یارانه پیشنهادی ۴۵۵۰۰ تومانی دولت و یا یارانه پیشنهادی ۹۲۰۰۰ تومانی کمیسیون تلفیق مجلس هیج تناسبی با نرخ تورم و افزایش قیمت ها ندارد و هیچ کمکی به اقتصاد و معیشت مردم نخواهد کرد.

این اقتصاددان گفت: نباید در هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری اولویت اول کشور که اقتصاد و معیشت مردم است فدای دعواهای سیاسی احزاب و گروهها شود ، آنچه که مردم را امیدوار خواهد کرد و مشارکت را در انتخابات بالا خواهد برد ، گشایش اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است و لذا باید محور همه احزاب بهبود اقتصاد و معیشت مردم باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید