معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۵۴ :: ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
معیشت و مسکن کارگران دغدغه رییس جمهور است/ ضرورت تامین مسکن کارگران و ایجاد امنیت شغلی

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معیشت و مسکن کارگران دغدغه رییس جمهور است و رفع مشکلات اقتصادی این قشر با بررسی های ویژه دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از ایرنا، علی حسین رعیتی فرد روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: همچنین حقوق کارگران نیز مورد تاکید رییس جمهور و تعیین حقوق و دستمزد آنها برای سال آینده در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تامین مسکن کارگران و ایجاد امنیت شغلی از جمله اهداف دولت سیزدهم است که تحقق این مهم نیازمند تلاش خستگی‌ناپذیر مدیران و اقدامات جهادی همانند دوران دفاع مقدس در کشور می باشد.

وی همچنین گفت: ۵۵ میلیون نفر جامعه مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند که باید برای رفاه آنها تلاش کرد بنابراین هماهنگی بین ۱۱ دستگاه زیرمجموعه این وزارتخانه می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

رعیتی فرد با اشاره به اینکه قرارگاه زیست بوم اشتغال شکل گرفته است گفت: اجرای زیست بوم اشتغال، ساماندهی بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رفع فقر مطلق با اصلاح نظام یارانه‌ای و بهبود ارایه خدمت صندوق های وابسته از برنامه های این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: در مجموع قرارگاه زیست بوم اشتغال بر اساس آمایش سرزمینی و با هدف اشتغالزایی و رفع بیکاری در کشور راه اندازی شد.

رعیتی فرد همچنین با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی در حوزه کار و کاهش حوادث با آموزش های لازم ضروری است ادامه داد: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما در دستور کار قرار دارد همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکای اجتماعی دارد و تصمیم صحیح می‌تواند در بهبود اقدامات تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: به عهده گرفتن مسوولیت در جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است چراکه فرصت خدمتگزاری به مردم فراهم می شود بنابراین باید مدیریت جهادی را سرلوحه کار قرار داد.

وی با تاکید بر اجرای دولت الکترونیک در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت‌های طبیعی بیشمار و توجه ویژه به این استان برای اشتغالزایی ضروری است که باید از ظرفیت دولت جدید برای محرومیت زدایی آن استفاده کرد.

طی حکمی از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ” علی جهانی ” به سمت مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان منصوب شد.

علی جهانی سابقه معاونت اداری مالی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت اوقاف و امور خیریه لرستان را در کارنامه خود دارد، همچنین پیش از این علی آشتاب از اردیبهشت ۱۳۹۳ این مسوولیت را بر عهده داشت

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید