تاریخ: ۲۱:۱۰ :: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نابسامانی ورودی‌های خرم‌آباد در آستانه سفرهای نوروزی

در حالی در آستانه سفرهای نوروزی ورودی‌های شهر خرم‌آباد در شرایط نامناسبی قرار دارند که مسئولان مدیریت شهری کمبود اعتبار را علت عدم ساماندهی عنوان می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ورودی‌های شهر خرم‌آباد در آستانه عید نوروز به‌عنوان یک شهر گردشگرپذیر و مرکز استان لرستان، متأسفانه وضعیت خوبی ندارد و در این راستا می‌طلبد مسئولان شهری هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای زیباسازی شهر و همچنین رفع مشکلات عمران شهری انجام دهند.

وعده شهرداری برای آسفالت ورودی شمالی تا پایان سال

فرشید فلاح نژاد معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد دراین‌رابطه، اظهار داشت: برای ورودی شمال شهر و بحث زیرسازی، پیاده‌روسازی، مشخص‌کردن پیمانکار و مشاور در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پروسه گرفتن پیمانکار و مشخص‌کردن مشاور، یک پروسه زمان بر است، باتوجه‌به اینکه در پایان سال هم قرار داریم شهرداری با مشکل اعتباری مواجه است.

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد با تأکید بر اینکه تا مراحل کار در شورای شهر و همچنین فرمانداری مورد تأیید قرار گرفت و پروسه مناقصه برگزار شد، با وقفه زمانی مواجه شدیم، افزود: زیرسازی ورودی شمال شهر انجام شده، آسفالت آن مانده که پیمانکار دراین‌رابطه پای‌کار است.

فلاح نژاد، تصریح کرد: قول می‌دهیم اگر بارندگی نداشته باشیم تا پایان سال کار آسفالت به‌صورت کامل انجام شود.

نابسامانی ورودی‌های خرم‌آباد در آستانه سفرهای نوروزی

کمبود اعتبار بهانه شهرداری

وی با بیان اینکه پیاده‌روسازی را هم در این ورودی شهر شروع کرده‌ایم، گفت: باتوجه‌به استقرار چند اکیپ در این بخش از پروژه، تلاش می‌شود که تا شب عید به اتمام برسد.

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به روشنایی این ورودی شهر خرم‌آباد، گفت: نیروهای زیباسازی پیگیر این امر هستند.

فلاح نژاد همچنین به چمن ورودی شمالی شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی چمن اعتبارات لازم تأمین شده، شیب بندی صورت‌گرفته، شن کشی هم انجام شده، تنها خرید رول چمن باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال با مشکلات عدیده بودجه‌ای مواجه شدیم، تصریح کرد: هرچه پروژه معرفی و تعریف می‌کردیم، متأسفانه تأمین اعتبار نمی‌شد، در نهایت ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تأمین شد.

نابسامانی ورودی‌های خرم‌آباد در آستانه سفرهای نوروزی

وعده خبرهای خوش برای سال آینده!

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد، بیان داشت: این میزان اعتبار نیز برای اتصال ساحلی «شاپوری» به ۲۴ متری، آسفالت سطح شهر و… در نظر گرفته شده است.

فلاح نژاد، تأکید کرد: البته ورودی شهر از میدان «چاغروند» تا خیابان «چالوس» را روکش آسفالت کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای سال آینده ۶۰۰ میلیارد تومان را برای شش پروژه کلان در نظر گرفته‌ایم، گفت: حتماً خبرهای خوشی هم برای ورودی‌های شهر خرم‌آباد و هم برای مرکز شهر خواهیم داشت.

بیرانوند پیمانکار پروژه ساماندهی ورودی شمالی شهر خرم‌آباد نیز دراین‌رابطه، اظهار داشت: این پروژه از اوایل اسفندماه شروع شده است.

وی با بیان اینکه روند اجرایی این پروژه در حال انجام است، گفت: قرار است این پروژه ظرف چهار ماه به اتمام برسد.

بنابراین گزارش، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «فرهاد زیویار» استاندار لرستان طی روزهای گذشته در ستاد خدمات سفر استان بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی لرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی گردشگری لرستان، گفت: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان بهتر از سال‌های گذشته دراین‌خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید