تاریخ: ۱۲:۳۳ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
نرخ نجومی اجاره مسکن در لرستان

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهي به فصل زمستان١٤٠٠ ، برابر ٢٦,٩ درصد است، که استان لرستان با ٣٧.٤ درصد، بيشترين و استان سیستان و بلوچستان با ١٢.٨ درصد، کمترين نرخ تورم اجاره بها را داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از وارک نیوز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در فصل زمستان ۱۴۰۰ استان يزد با ٨,٦ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ١.٥درصد کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استانهای کشور داشته اند.

در برآورد شاخص قيمت مصرف كننده، یکی از بخش های مهم بخش مسكن است. که شامل زير بخش‌هاي “اجاره بهاي واحدهاي مسكوني” و “خدمات نگهداري و تعمير واحد مسكوني” (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله كشي، گچ‌كاري، برق كاري، نصب ايزوگام و…) مي‌باشد.

در فصل زمستان ١٤٠٠، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري، به عدد ٢٧٩,٧ رسيد كه نسبت به فصل قبل ٦.٤ درصد افزايش داشته است.

در اين فصل استان يزد با ٨.٦ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ١.٥درصد، کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استان‌های کشور داشته اند. درصد تغييرات شاخص قيمت اجاره بها در فصل زمستان١٤٠٠، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.١ درصد است كه نسبت به فصل پاییز ١٤٠٠ (٢٥.٧ درصد)، ٢.٤ واحد درصد افزایش نشان مي‌دهد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید