دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان:
تاریخ: ۱۰:۰۶ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
وضعیت نابسامان افزایش اجاره بها و قیمت مسکن باید ساماندهی شود

مهدوی نیا با بیان اینکه تمدن اسلام و قوام نظام به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد، گفت: انتظار مردم از دولت این است پروژه نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتری پی گیری کند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الاسلام و المسلمین یونس مهدوی نیا در نامه ای خطاب به استاندار لرستان، با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت مسکن، اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد مهمترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر فرموده است: “امر به معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد که مهمترینش حوزه مسئولان است؛ یعنی شما باید ما را به معروف امر و از منکر نهی کنید. مردم باید از مسئولان، کار خوب را بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا؛ بلکه باید از آن ها بخواهند.(۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷)

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: متاسفانه در سال های گذشته شاهد وضعیت نابسامان افزایش اجاره بها و قیمت مسکن بودیم و مشخص نیست از چه مسیری می توان زمینه حل مسئله را فراهم کرد.

وی ادامه داد: اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان نموده: داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت ها برای آنان که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

انتظار و مطالبه مردم از دولت پیشرفت جدی در بحث طرح نهضت مسکن ملی است

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می گذرد، ادامه داد: در حوزه مسکن طبق قانون به مجلس وعده داده در ۴ سال ۴ میلیون مسکن بسازد که انتظار مردم از دولت این است پروژه نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتری و با اجرای این طرح تامین مسکن برای مردم محقق گردد.

در لرستان برخی ناهماهنگی ها عامل اصلی تعویق طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با اشاره به اینکه ولی مردم شاهد روند این پروژه و طرح ملی در استان به دلایلی نیستند، خاطرنشان کرد: با این جریان ساخت و ساز و افزایش نجومی قیمت مسکن در بازار، آرزوی خانه دار شدن حتی برای دهک های سه و چهار به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است. با توجه به آنچه در این زمان که گذشته به نظر می رسد در استان برخی ناهماهنگی ها عامل اصلی تعویق طرح نهضت ملی مسکن است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان ادامه داد: ناهماهنگی بانک ها و عدم همکاری برخی دستگاه ها در تامین زمین برای ساخت از سوی مسئولان استان عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین موضوعات استان بوده ولی همواره گرفتار چالش هایی مانند کم کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، ناهماهنگی بانک ها در مشخص کردن سود پرداختی که خود علت تاخیر و با مشکل مواجه شدن مردم در این مسیر بوده می باشد.

مسئولان لرستانی باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشند

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه یکی دیگر از عمده ترین مسائل مسکن در استان مشکل سرسام آور رهن و اجاره مسکن است، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی در تهران ۲۵ درصد و در کلانشهرها ۲۰ درصد صاحب خانه اجازه اضافه کردن رهن و اجاره را دارند ولی این مصوبه در استان فقط روی کاغذ نوشته و اجرا نشده که با توجه به شروع فصل جا به جایی مستاجران، دولت و مسئولان استانی باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشند تا بنگاه های معاملات ملکی و برخی از صاحب خانه ها نظرات خودشان را به اجاره نشینان تحمیل نکرده و مردم هم استانی با مشکل کمتری در این حوزه مواجه شوند.

مطالبه گری سالم از مسئولان از سیاست های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

وی با بیان اینکه از نشانه های خیرخواهی در جامعه امر به معروف می باشد، افزود: اگر در بعضی مواقع نقصی و جود دارد، نشان دهنده این است که در آنجا امر به معروفی صورت نگرفته است.

قوام نظام به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد،

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه تمدن اسلام و قوام نظام به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری سالم از مسئولان است.

حجت الاسلام مهدوی نیا اظهار کرد:امیدواریم با دفع موانع، تعهد دولت برای ساخت مسکن که دغدغه مردم استان و از دولت سیزدهم است، محقق گردد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید