معاون اقتصادی استاندار:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۱۰ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
نرخ کالا و خدمات باید در معرض دید عموم مردم قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان خبر داد: لازم است نرخ کالا و خدمات در معرض دید عموم مردم قرار گیرد تا حین مراجعه بازرسین، اصناف گرفتار تخلف عدم نرخ‌گذاری، گرانفروشی و ... نشوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیروس براهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: از زمان اعلام مردمی شدن یارانه ها در دهه سوم اردیبهشت ماه از طرف دولت، تلاش کرده‌ایم که هر ۱۰ روز یکبار جلسه تنظیم بازار تشکیل شده و مسائل را تا جایی که ممکن است در جهت رفع مشکلات موجود رصد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در این جلسه که با دستور کار مشخص برگزار شده بود گزارشی از وضعیت بازار استان و کالاهای موجود ارائه شد که در حال حاضر مشکل خاصی در تهیه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم نداریم.

ابراهیمی با بیان اینکه در انبارهای استان اقلام ضروری از جمله؛ شکر، برنج، مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی ذخیره شده است، گفت: به عنوان مثال در زمینه گوشت مرغ در هیچ مقطعی ۱۶۵۰ تن مرغ ذخیره نشده است و تا پایان این هفته این مقدار به دو هزار تن در انبارهای استان خواهد رسید.

وی افزود: این مرغ منجمد محصول مرغداری‌های داخلی است که بخشی از آن توسط شرکت پشتیبانی دام جهاد خریداری می‌شود و به صورت بهداشتی در سردخانه‌های استان ذخیره می شود و در مواقع لازم وارد بازار خواهد شد.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص اصلاح برخی از احکام مربوط به تعزیرات حکومتی در حوزه بازار گفت: اخیراً میزان جرائم و برخورد با افراد متخلف در بازار در حوزه تولید و توزیع و فروش کالا و خدمات توسط معاون اول ریاست محترم جمهور در ۷ ماده و ۵ تبصره به استانداری ابلاغ شده است که این موارد در جلسه امروز به اطلاع اعضای کارگروه تنظیم بازار رسانده شد.

ابراهیمی تصریح کرد: از بازاریان محترم می‌خواهم که بر اساس موازین قانونی، شرعی و اخلاقی کالا و خدمات را عرضه کنند چرا که ما متولی امور مردم هستیم و باید از منافع عموم مردم در مقابل تخلفات احتمالی دفاع کنیم.

وی افزود: در این زمینه قانون وضع شده و از طریق اصناف، نرخ نامه تمام کالا و خدمات تهیه شده و از طریق مجمع صنفی به اصناف مختلف ارسال شده است که لازم است نرخ کالا و خدمات در معرض دید عموم مردم قرار گیرد تا حین مراجعه بازرسین، اصناف گرفتار تخلف عدم نرخ‌گذاری، گرانفروشی و … نشوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید