شب یلدا؛
تاریخ: ۱۱:۰۰ :: ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نمایشگاه صنایع‌دستی در بعثت مال فرصتی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

این روزها شاهد یک حرکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیکوکارانه از سوی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی محلات حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد هستیم.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، شهرام شرفی- تعدادی غرفه فروش صنایع دستی که توسط برخی زنان سرپرست خانوار تهیه شده‌اند در مجموعه تجاری بزرگ بعثت مال خرم‌آباد تهیه شده تا این روزها در آستانه فرارسیدن شب یلدا، محصولات خود را بفروشند.

رسالت انسانی است که از زنان سرپرست خانوار حمایت کنیم و ما مردم هم به نوبه‌ی خودمان، به هر مقداری که توان مالی داریم از اینگونه غرفه‌ها خریداری کنیم تا به نوعی براساس فرهنگ نوع‌دوستی از اشتغال و کارآفرینی و فرهنگ کار کردن زنان سرپرست خانوار، پشتیبانی کرده باشیم.

در اینجا ضرورت دارد از همکاری جناب آقای کولیوند، مدیر مجموعه بزرگ بعثت مال هم سپاسگزاری کنم که غرفه‌ها را به صورت رایگان در این چند روز منتهی به شب یلدا، در اختیار این تعداد از زنان سرپرست خانوار قرار داده‌اند.

زنی که سرپرست خانوار است یا بدسرپرست است می‌بایست امرار معاش خود و فرزندانش را تأمین کند.

به همین علت، موضوع توانمندسازی اینگونه زنان از ابزارهای مهم برای اشتغالزایی است.
در این زمینه نیاز است همکاری بین دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی محلات حاشیه‌نشین که در خرم‌آباد تعدادشان، هشت دفتر است با مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان و مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به صورت همکاری‌های مشترک سه‌جانبه افزایش یابد.

حتی می‌توان یک کمیته یا یک کارگروه بین این سه تشکیل داد و در هر جلسه متناسب با موضوع جلسه، مدیرکل سازمان یا اداره‌ی مربوطه را هم به جلسه دعوت کرد.

به هر روی نیاز است زنان سرپرست خانوار یا زنان بد سرپرست با برنامه‌ریزی‌های بیشتر به سوی خوداشتغالی کامل بروند تا بتوانند براساس کرامت انسانی و عدالت اقتصادی، درآمدزایی مناسب داشته باشند.

شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید