تاریخ: ۹:۰۶ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، خواستار بررسی مشکلات مالکیت و مدیریت سد بختیاری شد

در پی انتشار خبری مبنی بر درخواست نماینده خوزستان برای انتقال مدیریت سد نیروگاه بختیاری به این استان،بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مردم لرستان به این موضوع واکنش نشان دادند و مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی نیز به رییس جمهور نامه نوشت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، در یکی دو روز گذشته شاهد انتشار خبری در فضای مجازی بودیم مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان استان خوزستان درخواست کرده است تا مالکیت و مدیریت سد بختیاری به شرکت آب و برق خوزستان واگذار شود.

سد بختیاری در حوزه استحفاظی خرم‌آباد قرار دارد و بر همین اساس انتشار این خبر باعث شد شاهد موج عظیمی از انتقادات مردمی در فضای مجازی باشیم.

بسیاری از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در لرستان از مسؤولان خواسته‌اند جلوی واگذاری مالکیت ید بختیاری به عنوان یکی از بلندترین سدهای جهان گرفته شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در همین راستا امروز مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، خواستار بررسی این موضوع و جلوگیری از این نوع اقدامات که منجر به آزردگی مردم لرستان می‌شود، شد.

در نامه ویسکرمی خطاب به رییس‌جمهور آمده است؛ اخیرا نامه‌ای با امضای جناب مهندس فراز رابعی غلامی رییس حوزه آبریز کارون بزرگ در پاسخ به نامه یکی از نمایندگان محترم استان خوزستان مبنی بر «درخواست انتقال طرح سد و نیروگاه بختیاری به سازمان آب و برق خوزستان» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که باعث ایجاد ناراحتی و حساسیت در میان مردم شریف لرستان شده است.

در ادامه نامه گفته شده است؛ این روزها کمبود برق و «آب قابل تنظیم» در استان لرستان که ناشی از مدیریت ظالمانه در حیطه تخصیص آب و «سد سازی» در گذشته و حال است، ناخشنودی مردم را تشدید نموده و اینگونه حرکات می‌تواند زمینه بروز مشکلات اجتماعی و امنیتی را فراهم آورد.

ویسکرمی در پایان نامه خطاب به ریاست جمهور بیان کرده است: خواهشمند است به عنوان رییس شورای امنیت ملی،ترتیبی اتخاذ شود که اینگونه حرکات ناپخته و بدهنگام در راستای منافع ملی مورد تایید شایسته قرار گیرد./فارس

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید