گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نگاه به کار باید تغییر کند/ با نگاه به نیاز جامعه آموزش ها را ارائه دهیم

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز در پنجمین روز از هفته کارگر در مراسم نواختن زنگ کرامت کاری در دبیرستان پسرانه دانشگاه لرستان، اظهار کرد: دانش، آگاهی و ترقی در هیچ کشوری اتفاق نمی‎افتد مگر با تلاش دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت. وی تصریح کرد: کارگران به عنوان عنصر اصلی رونق تولید […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز در پنجمین روز از هفته کارگر در مراسم نواختن زنگ کرامت کاری در دبیرستان پسرانه دانشگاه لرستان، اظهار کرد: دانش، آگاهی و ترقی در هیچ کشوری اتفاق نمی‎افتد مگر با تلاش دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت.
وی تصریح کرد: کارگران به عنوان عنصر اصلی رونق تولید و اقتصاد در هر کشوری به شمار می‎روند و به عنوان رکن اصلی در تحقق شعار سال می‎توانند نقش‎آفرینی داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: باید نگاه ما به کار با آن نگاهی که بر جامعه حاکم است، متفاوت باشد.
آشتاب اضافه کرد: باید کار را با یک فعالیت اقتصادی مشروع و قانونی که باعث ایجاد درآمد می‎شود بدانیم. کار تنها استخدام در یک دستگاه دولتی یا بنگاه اقتصادی بزرگ نیست.
وی بیان کرد: هر فعالیت اقتصادی که مشروع باشد و باعث ایجاد درآمد و رفاه را ایجاد کند باید آن را محترم بشماریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: متاسفانه امروز کار را فقط پشت میزنشینی تعریف می‎کنند که این نگاه درستی نیست.
آشتاب عنوان کرد: خانواده به عنوان عنصر اصلی می‎تواند نقش هدایت‎گری برای فرزندان خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه سه نوع زندگی شغلی وجود دارد، افزود: این سه نوع شامل، استخدام، خود اشتغالی و کارآفرینی است.
این مسئول تصریح کرد: اگر به دنبال حل مشکل اشتغال هستیم باید جوانان را به سمت زندگی کارآفرینانه و مولد سوق داد. زندگی ‎ که هم برای خود و دیگران بتوان ایجاد درآمد کرد.
آشتاب اضافه کرد: امروز یکی از خلاهایی که در بحث آموزش‎های دانشگاهی وجود دارد این است که بین آموزش عملی و تئوری ارتباطی وجود ندارد و زمانی که فارغ‎التحصیلان وارد بازار می‎شوند مهارت لازم را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت این قضیه از مقطع دانش آموزی شروع شود؛ حرکت به سمت مهارت آموزی در آموزش و پرورش جدی گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: دانش آموز بعد از فارغ ‎ التحصیلی باید همراه با دیپلم یک مهارت را داشته باشد.
آشتاب ادامه داد: باید الگوهای موفق جامعه را به دانش آموزان معرفی شود و این کارآفرینان باعث ایجاد خلق ثروت می‎شوند.
وی ادامه داد: دانش آموزانی که دارای ایده هستند را می‎‏توانیم به سمت مراکز رشد و علم و فناوری سوق بدهیم که این ایده پرورش پیدا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: آموزش و پروش در این راستا می‎تواند نقش بسزایی داشته باشد و نگاه مردم را نسبت به کار تغییر دهد.
آشتاب با بیان اینکه امروز دنیا مشکل درآمد خود را با خوداشتغالی حل می‎کند، افزود: باید در نگاه دانش آموزان تغییر ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه با نگاه به نیاز جامعه آموزش‎ها را ارائه دهیم، بیان کرد: ۱۵ مرکز کاریابی داریم که نقش آنها مشاورین شغلي هستند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید